Největší čínský výrobce baterií pro elektromobily Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) vybuduje u Erfurtu ve východním Německu závod na výrobu článků pro elektrická vozidla. S německou automobilkou BMW společnost uzavřela kontrakt, podle něhož BMW v několika příštích letech odebere od čínské firmy produkci v hodnotě čtyř miliard eur (přes 104 miliard korun), podíl výroby erfurtského závodu bude činit 1,5 miliardy, zbývající část doveze z Číny.
Dohodu o výstavbě závodu má dnes spolu s dalšími podepsat německá kancléřka Angela Merkelová a čínský premiér Li Kche-čchiang. Po podpisu by podle serveru The Local měly být zveřejněny další podrobnosti.
Duesmann řekl, že BMW se bude na nákladech na výstavbu v Německu podílet, k částce se však odmítl vyjádřit. K investici pak vyzval ostatní výrobce automobilů.
Automobilka sice sama investuje do výzkumu baterií, o tom, zda je bude sama vyrábět, prý ale zatím nerozhodla.
Svět v roce 2040: díky elektromobilům klesne spotřeba ropy o 7 procent
Dohodu vítá jak durynské ministerstvo hospodářství, tak odborový svaz IG Metall, neboť vytvoří kolem tisíce pracovních míst.
Čínská firma bude německé společnosti dodávat baterie pro elektrickou verzi vozu Mini a nový elektromobil iNext, který se má začít vyrábět v roce 2021.
Sedm let starý CATL, který vznikl jako pobočka japonského výrobce baterií ATL, vstoupil v polovině června na akciovou burzu, aby získal prostředky na rozšíření výroby. Tržní hodnota podniku tak dosáhla 12,3 miliardy dolarů (276 miliard korun).
Přečtěte si také: