Podle průzkumu společnosti Marketing a Media Lifestyle vyhovuje 68 procentům českého národa typická česká kuchyně. Průzkum se sice nezmiňuje o tom, co Češi za svou typickou kuchyni považují, představit si taková jídla ale můžeme – omáčky, knedlíky, řízky, brambory a určitě i ten typicky český smažený sýr.
Z průzkumu zmiňované agentury vycházejí také další zajímavá čísla. Pro 64 procent dotázaných jsou potraviny v obchodech příliš drahé a 58 procent lidí proto využívá akčních nabídek a slev. O tom, že se Češi naučili jíst zdravěji než dříve, zase vypovídají tato čísla: s jídlem nechce ztrácet čas, a jí proto rychle 31 procent dotázaných a polotovary doma k vaření používá jen 21 procent lidí. Fakt, že se Češi ještě příliš nevezou na módní vlně bio, zase potvrzuje údaj, že 68 procent Čechů nikdy nekupuje bio potraviny.
Pramen: Market & Media & Lifestyle – TGI, MEDIAN, IV. etapa 2009 a I. etapa 2010