Menu Zavřít

Citigroup žaluje AT&T za poděkování zákazníkům

17. 6. 2016
Autor: Flickr.com (CC BY 2.0)

Neobvyklý spor se rozhořel mezi dvěma velkými americkými firmami. Telekomunikační firma AT&T se rozhodla poděkovat svým zákazníkům a v rámci programu 'AT&T thanks' jim nabídnout bonusy. To se nelíbí finanční společnosti Citigroup, která má zaregistrovanou značku 'Citi thankyou'. Tvrdí, že tím byla porušena ochranná práva.

Newyorská společnost Citigroup používá od roku 2004 výraz 'thankyou', na který má se všemi jeho variacemi ochrannou známku v souvislosti s bankovní propagací či věrnostními programy.

Na začátku června spustila AT&T věrnostní program pro zákazníky pod názvem 'AT&T thanks', na který si rovněž nechala udělit ochrannou známku. V rámci programu nabízí výhody pro stávající zákazníky, včetně těch, kteří disponují kartou AT&T Universal. Ta vznikala v roce 1998 ve spolupráci právě se Citigroup.

To je však nyní zapomenuto a Citigroup na krok AT&T zareagovala žalobou. Tvrdí, že pro zákazníky je nový program matoucí a narušuje její ochrannou známku. U federálního soudu chce vymáhat zákaz dalšího používání názvu a blíže nespecifikovanou finanční náhradu.

Citigroup si dokonce myslí, že k porušení jejích práv došlo vědomě a záměrně. Tvrdí, že už v březnu kontaktovala AT&T a vyjádřila nad chystaným krokem znepokojení. Texaská společnost na to nedbala a záměr dotáhla do konce. Citigroup teď tvrdí, že neměla jinou možnost než protistranu zažalovat.

bitcoin_skoleni

AT&T řeší kromě žaloby i konkurenci v boji o Yahoo

Bitva o Yahoo ve finále: Verizon, AT&T nebo Buffett?

 Yahoo

Žaloba Citigroup je však problematická. Výraz ‚thanks‘ (díky) patří mezi nejpoužívanější anglická slova a je běžně a volně používán. „Pro Citigroup to možná bude překvapení, ale zákon nedovoluje žádné společnosti vlastnit slovo ‚díky‘. Našim zákazníkům budeme děkovat i nadále,“ okomentovala situaci AT&T v prohlášení.

Podaná žaloba se nicméně netýká pouze samotného výrazu. Citigroup vadí i jeho prezentace. Myslí si, že výraz ‚thanks‘ je u AT&T vyobrazen v téměř totožném fontu jako u jejího věrnostního programu ‚thankyou‘.

  • Našli jste v článku chybu?