Menu Zavřít

Citroën C6: francouzská šestsettřináctka

8. 1. 2010
Autor: profit

Úspě­­­­šným podnikatelům nabízí Citroën limuzínu C6, která představuje největší manažerský vůz značky. Měla se stát vrcholem modelové řady C, a to jak po designové, tak po výkonnostní stránce. Jaká je v praxi?

Autor: Citroën

Citroën se v roce 2005 modelem C6 po mnoha letech opět vrátil do luxusní třídy. Značka bude vůz nabízet i v letošním roce jako francouzskou alternativu k velkým audinám, mercedesům a bavorákům. Profit otestoval vůz poháněný naftovým šestiválcem o objemu 2,7 litru. Můžeme potvrdit, že avantgardní design vozu ani po čtyřech letech nezestárl. Karoserie s délkou 4,9 metru je posazena na podvozku s extrémně dlouhým rozvorem náprav. Tvarem trochu připomíná legendární „fantomasovský“ model DS nebo Tatru 613. Tatrovku hlavně kvůli zadnímu oknu prohnutému dovnitř kabiny.

MM25_AI

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Citroën C6 2,7 HDI V6 typ vozu - čtyřdveřový sedan motor - naftový šestiválec objem válců - 2,7 litru max. výkon - 150 kilowattů max. rychlost - 230 km/hod zrychlení 0–100 - 14,2 s spotřeba - 8,7 / 100 km kufr - 411 litrů cena (vč. DPH) - 1 645 000 Kč

Prostorný interiér našeho vozu byl skutečně exkluzivní, všude plno kůže, chromu a dřevěných obložení. Za naši kombinaci světle béžové barvy s černým středovým panelem a palubovkou by se nemusel stydět ani Rolls Royce. Horší to bylo ale s velikostí kufru, který sice měl solidních 411 litrů, ale byl dost úzký.

A jízda? Téměř dvoutunový vůz akceleroval živě, šestistupňový automat zprostředkoval akurátní přenos povelů z plynu do turbomotoru. Příjemným překvapením také byla spotřeba pohybující se kolem devíti litrů nafty na sto kilometrů. Největším zážitkem ale byl dokonale utlumený podvozek ve spojení s odpružením Hydractive 3 Plus, jehož pneumatický systém doslova žehlil veškeré nerovnosti v městských ulicích. K tomu jsme mohli připočíst opulentní výbavu zahrnující i promítání údaje rychlosti na přední okno nebo systém varování při přejíždění jízdních pruhů bez zapnutí blikače. „Céšestku“ jsme vyhodnotili jako zajímavou konkurenci konfekčních německých limuzín s tím, že tento Citroën také není levnou hračkou. V naší motorizaci vyšel na 1 645 000 korun s DPH.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
C6 je limuzína pro nejvyššího šéfa firmy. Nabízí zajímavý design, exkluzivní interiér a pohodlnou houpavou jízdu na hydroaktivním podvozku. Jejím minusem je dost vysoká cena a trochu malý kufr.
  • Našli jste v článku chybu?