Cestovní kancelář FISCHER, která je jednou ze tří největších cestovních kanceláří v Česku, dnes koupila CK NEV-DAMA. CK NEV-DAMA je nejen jedničkou na trhu lyžařských zájezdů, ale patří mezi TOP 5 cestovních kanceláří.
Foto: Profimedia.cz
Vznikla tak největší cestovní skupina s ročními tržbami téměř 3 miliardy korun a s více než 250 tisíci klienty. Do tří let plánuje zvýšit tržby na 3,6 miliardy korun a mít 280 tisíc klientů. I nadále na trhu zůstanou dvě samostatné cestovní kanceláře s vlastními značkami.
Se společnými tržbami 2,91 mld. Kč a 254 239 klienty v roce 2010 se stává největší cestovní skupinou v České republice. Během následujících tří let plánují, že služeb obou cestovních kanceláří využije 280 tis. klientů. Společné tržby dosáhnou 3,6 mld. Kč a zisk 240 mil. Kč.
Obě strany se dohodly, že výši transakce nebudou zveřejňovat. Podmínkou dokončení akvizice CK FISCHER je získání souhlasného stanoviska od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže České republiky.
Miloslav Vyhnal, předseda představenstva CK FISCHER a investiční ředitel skupiny KKCG říká: „Dnešní akvizice je mimořádně významným krokem k posílení pozice CK FISCHER jako jedničky a lídra na trhu. Díky spojení s CK NEV-DAMA bude moci nová cestovní skupina nabídnout klientům vůbec nejširší a nejlepší nabídku produktů a služeb v zemi. Je to akvizice v rámci naší dlouhodobé strategie, na které jsme začali pracovat už před dvěma lety. Jsem rád, že byla dnes úspěšně dokončena.“
Tomáš Dimun, bývalý spolumajitel a ředitel NEV-DAMA doplňuje: „Během posledních let jsme dostali několik nabídek k prodeji. Až v Cestovní kanceláři FISCHER jsme našli profesionálního a důvěryhodného partnera, u kterého máme jistotu, že bude NEV-DAMA i nadále jedničkou na trhu lyžařských zájezdů. Navíc díky spojení s CK FISCHER budeme moci výrazně rozšířit svou nabídku zájezdů k moři. Velmi se těším na další spolupráci s novými majiteli.“
CK FISCHER počítá s tím, že i nadále na trhu zůstane samostatná cestovní kancelář NEV-DAMA s vlastní značkou. V NEV-DAMA i nadále zůstává beze změn její současný management, aby byla zajištěna kontinuita. Díky spojení s CK FISCHER nově výrazně rozšíří svou nabídku letních zájezdů k moři. Tomáš Dimun k tomu vysvětluje: „Většina našich klientů s námi jezdila lyžovat na hory, ale letní dovolenou kupovala u jiných cestovních kanceláří. Nyní jim nabídneme opravdu širokou a zajímavou nabídku, aby se už nemuseli obracet na konkurenci.“
Naopak CK FISCHER plánuje rozšíření své nabídky lyžařských zájezdů do Alp. CK FISCHER plně využije know-how, bohatých zkušeností a kontaktů CK NEV-DAMA při tvorbě své nabídky lyžařských zájezdů.Jiří Jelínek, výkonný ředitel CK FISCHER zdůrazňuje: „Klienti se mohou už příští zimu těšit na výrazně širší nabídku lyžování v Alpách v kvalitě a standardu, na který jsou u naší cestovní kanceláře zvyklí. Díky síle při společném nákupu ubytovacích kapacit budeme moci klientům nabídnout stávající zájezdy za atraktivnější ceny a dále do naší nabídky zařadit úplně nové ubytovací kapacity ve všech alpských destinacích.“
Obě cestovní kanceláře počítají s významnou synergií a snižováním nákladů v rámci interních procesů. Ke sjednocení a koordinaci dojde při tvorbě produktu, nákupu, optimalizaci prodejních sítí, v IT technologiích, financích nebo v rámci marketingové komunikace.