Cestovní kancelář I. Parkam Holidays, která se specializuje na Řecko a Bulharsko se ocitla v úpadku a její klienti v pátek na dovolenou neodletí. Uvedla to CK na svém webu.
Foto: Profimedia.cz
„Přes veškerou snahu se nepodařilo zajistit úhradu letecké přepravy klientů, kteří měli odletět dne 1.7. 2011 na zájezd do Bulharska a Řecka,“ píše jednatel cestovky Petko Pavlov Nikolov na webových stránkách. I.Parkam Holidays se po 12 letech své činnosti ocitla v úpadku. V pátek bude podle Nikolova podán insolvenční návrh na Městském soudu v Praze.
Česká televize uvedla, že v zahraničí zůstalo asi 100 klientů této cestovky. Dalších několik stovek klientů má podle informací agentury Mediafax u této cestovní kanceláře zakoupen zájezd.
Klientům, kteří zůstali v zahraničí, radí viceprezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomio Okamura, aby neprodleně kontaktovali pojišťovnu proti úpadku. „Kontakt na ni nemusí nijak složitě hledat, je součástí smlouvy o prodeji zájezdu. Pojišťovna pak má ze zákona povinnost zajistit kontinuální odbavení klientů zpět do ČR. Nemá však povinnost umožnit dokončení pobytu. Klienti, kteří tak byli do ČR repatriováni dříve, než podle původního plánu, pak musí vymáhat zbytek ceny zájezdu po pojišťovně. Ta jim ho proplatí,“ radí Okamura klientům zkrachovalé cestovní kanceláře, jak mají nyní postupovat.
Klienti se zakoupeným zájezdem, kteří ještě neodletěli, mají podle Okamury také okamžitě kontaktovat pojišťovnu proti úpadku a po ní uplatňovat nárok na vzniklou škodu. Proplacení ceny zájezdu se však může protáhnout. „Pojišťovna má na vrácení peněz za zaplacené zájezdy zákonnou lhůtu šest měsíců,“ upozorňuje Okamura.
I.Parkam Holidays ubezpečuje na svém webu, že je pro případ úpadku pojištěna u pojišťovny Generali.
I.Parkam Holidays je letos třetí cestovní kanceláří v ČR, která ukončila činnost. Patří spíše mezi malé, ročně odbavila na tři tisícovky klientů.
V ČR v současnosti funguje 1420 cestovních kanceláří, které loni prodaly na 2,225 milionu zájezdů.