Telefonování patří dlouhodobě k nejrychlejším způsobům komunikace. A momentálně na něj sází stále více firem. Zvyšující se zájem pociťuje rovněž slovensko-český startup CloudTalk, jehož cloudové callcentrové řešení umožňuje personalizovaný zákaznický servis odkudkoli.
Služba, která cílí zejména na týmy zákaznické podpory a prodeje menších a středních firem, letos v únoru získala investici ve výši 6 milionů eur, tedy zhruba 155 milionů korun. Poptávka po cloudových centrech je totiž vyšší než kdy dřív, což je mimo jiné „zásluhou“ koronavirové pandemie a s ní souvisejících protiepidemických opatření.
Peníze na expanzi i umělou inteligenci
Částka 155 milionů korun od fondů henQ Capital Partners a Point Nine Capital firmě pomůže především s expanzí na nové trhy, se škálováním produktu a s marketingem. V plánu je ale i založení vlastního inovačního labu zaměřeného na využití umělé inteligence v callcentrových řešeních. Finanční injekce přichází v návaznosti na na čtyřiatřicetimilionovou seedovou investici od fondu Presto Ventures z minulého roku.
„Tým CloudTalku na nás zapůsobil svou schopností vylepšení každé oblasti byznysu – od hlubší integrace v Pipedrivu až po lepší přesměrování hovorů,“ komentuje důvod investice Mick Mackaay, generální ředitel fondu henQ Capital Partners.
Část investice má jít také na rozšíření týmu 60 zaměstnanců. V dohledné době plánuje TalkCloud jejich počet až ztrojnásobit. Noví členové týmu budou pracovat nejen na zkvalitňování telefonních hovorů po celém světě, ale stanou se také součástí CloudTalk Innovation Labu, zaměřeného na vývoj a implementaci umělé inteligence do call center, říká firma.
Miliardový byznys
Výhoda cloudových center se naplno projevila na jaře minulého roku, kdy jejich klienti dokázali bez problému přejít na práci z domu, zatímco firmy s klasickými komunikačními centry se potýkaly s mnohem většími komplikacemi. Dlouhodobě stagnující telekomunikační trh, ve kterém se točí 50 miliard amerických dolarů ročně, si podle firmy CloudTalk zaslouží oživení pomocí moderních technologií.
„Museli jsme se vypořádat s různými technickými překážkami, abychom mohli poskytovat prvotřídní telefonní hovory. Nechtěli jsme jít tradiční cestou a být závislí na třetí straně. Místo toho jsme se rozhodli vybudovat vlastní infrastrukturu, která nám dává možnost lepší kontroly nad kvalitou hlasu,“ přibližuje Martin Malych, spoluzakladatel startupu, jehož službu dnes používají zákazníci ve více než 80 zemích světa.
Za hlavní výhodu produktu CloudTalk označuje jednoduché propojení s CRM programy a helpdeskem. Toto propojení ušetří 2–3 minuty každého hovoru, jelikož odpadá nadbytečné vyhledávání informací či aktualizace systémů, tvrdí firma, kterou Malych a Viktor Vanek založili teprve v roce 2018.