Platební karty procházejí nejen zásadní technologickou inovací, velké změny jsou charakteristické i pro marketingovou politiku jejich emitentů. U nás se v poslední době objevují stále častěji tzv. co-brandované karty.
Ty jsou výsledkem kooperace emitenta (tedy obvykle banky) a nějaké další komerční organizace - typicky to bývají obchodní řetězce, letecké společnosti, výrobci automobilů a motoristické asistenční služby, mobilní operátoři apod. Co-brandované karty přinášejí výhody emitentům, jejich partnerům, v neposlední řadě také uživatelům. Pro ty obvykle znamenají slevy na vybrané zboží či služby, účast ve věrnostních programech apod. - v tomto ohledu čipové karty mohou přinést mnoho inovací. Zvláštním typem těchto karet jsou tzv. „affinity card“. V těchto případech jsou partnery emitentů nikoli komerční, ale neziskové organizace - hlavním smyslem takové spolupráce je podpořit její finanční příjmy, jde tedy o charitu svého druhu . Zajímavé je, že tyto co-brandované karty se na Starém kontinentu šíří různou rychlostí. V současnosti jsou nejoblíbenější ve Velké Británii a Turecku, na které připadá 36, resp. 33 % všech evropských co-brandovaných karet. Ve střední a východní Evropě takových karet bylo ke konci roku 2003 emitováno 220 tisíc kusů, z toho nejvíce v P olsku. Česká republika na tomto poli začíná, zatím této možnosti využily hlavně splátkové společnosti, ale také například Univerzita Karlova či fotbalový klub Sparta Praha. Prvenství „afinitní“ má u nás karta časopisu National Geographic (NG) emitovaná Raiffeisen Bankou. Zatím jich byly vydány dvě tisícovky, za každou se podle předpokladů do speciálního fondu NG odvede 360 Kč ročně. Výtěžek už posloužil k realizaci 19 výzkumných projektů zaměřených na ochranu přírody.