New York (FT) – Rok 2000 je zřejmě posledním z desítek let, po která žebříčku nejcennějších obchodních známek kralovala Coca–Cola. Vyplývá to z nejnovější studie společnosti Interbrand, která poskytuje konzultační služby v oblasti obchodních známek. Coca–Cola sice žebříčku stále vévodí s fenomenální odhadovanou hodnotou 72,5 miliardy dolarů, oproti loňskému roku ovšem zaznamenala třináctiprocentní pokles. Naproti tomu druhý Microsoft zvýšil svou odhadovanou cenu na 70,2 miliardy dolarů, což je bezmála o čtvrtinu více než v roce 1999. Interbrand posuzuje hodnotu značky podle výše očekávaných příjmů. Přišla přitom k závěru, že ke střídání na prvním místě její tabulky by mělo dojít v průběhu několika následujících týdnů. List Financial Times se na výsledcích výzkumu společnosti Interbrand pokusil dokázat, že slavná jména tak–zvané staré ekonomiky uvolňují pozice ve prospěch značek ekonomiky nové. Pokles v žebříčku zaznamenaly značky jako Kodak, Heinz, Xerox, Wrigley s, Hertz, Burger King, Johnie Walker, Guinnes a Pampers. Naproti tomu některé značky Nové ekonomiky zaznamenaly meziroční růst v řádu desítek procent. Technologické firmy v nové tabulce Interbrand obsadily čtyři z prvních pěti pozic.
Žádných valných úspěchů zatím nedosahují ryze internetové společnosti. Z pětasedmdesáti hodnocených pozic se na žebříček dostaly jen tři: Yahoo! (38.), America Online (47.) a Amazon.com (48.). Příčinou je teritoriální specializace a nízké očekávané příjmy.