PRAHA (hns) - Opětovné uvedení čokoládové tyčinky značky Kit Kat na český trh bylo rozhodujícím důvodem, proč se Jan Vokurka ze společnosti Nestlé Česko stal vítězem čtvrtého ročníku soutěže Brand manager roku 2004. Vokurkovi se podařilo zvýšit podíl výrobku Kit Kat na trhu čokoládových tyčinek z 0,6 procenta v roce 2002 na 9,3 procenta na konci loňského roku. Druhé místo obsadil Miroslav Řezník z České pojišťovny, který zabodoval zavedením životního pojištění Dynamik. Třetí skončila Věra Komárová, marketingová ředitelka společnosti Alphaduct, za prosazení značky Korunní na trhu minerálních vod. Porota a dvě stě marketingových profesionálů vybírali z finalistů, mezi kterými dále byli Hana Hradecká, manažerka komunikace autorizované obalové společnosti Eko-kom a Martin Vlk, marketingový ředitel Povltavských mlékáren. První ročník soutěže organizátoři vyhlásili v roce 2000 a vítězství tehdy slavil Stanislav Bernard, majitel Rodinného pivovaru Bernard. Loni se vítězem soutěže stal ředitel pivovaru Starobrno Jiří Imrýšek, který vystřídal marketingového ředitele společnosti Pribina Davida Perutku, jenž v soutěži uspěl o rok dříve. Soutěž Brand manager roku pořádá týdeník Strategie a komunikační agentura Euro RSCG.