Menu Zavřít

Comeback v černé

27. 8. 2004
Autor: Euro.cz

Kolik let chyběla Budvaru tmavá varianta?

Na první pohled se může zdát, že černý Budvar není žádná bomba, ale vezměme v úvahu, že Budvar černého bratříčka svého světlého ležáku nevařil přes padesát let. A že černá piva netvoří ani tři procenta celkového prodeje.

Absenci černého piva ve svém portfoliu prozatím řešil Budvar nabídkou produktu konkurenčního pivovaru Regent v nedaleké Třeboni. V restauracích (Budvar jich nyní rebrandoval již přes tisíc) černá verze prokazatelně chyběla. Potvrzuje to vedoucí marketingu Budějovického Budvaru Daniel Jírovec: „Tmavý ležák doplňuje klasickou nabídku v oblasti gastronomie. Ta je tradičním odbytištem tmavého piva, jeho podíl zde na celkovém prodeji tvoří nadprůměrná čtyři procenta a naleznete jej až ve 26 procentech provozoven.“

Podle prvních reakcí je příjemná hořkost černého Budvaru milým zpestřením na trhu s černými pivy, kde dominantní chutí je nasládlá karamelová složka.

bitcoin školení listopad 24

„Tmavý ležák Budweiser Budvar je vyroben stejným postupem jako originální světlý ležák,“ říká vrchní sládek Josef Tolar. „Vedle chmele a vody se však k jeho výrobě používá několik druhů sladu. Kromě světlého českého jsou to další tři druhy speciálních barevných ječných sladů: mnichovský, karamelový a pražený. Charakterizuje jej výrazná tmavá barva, suchá, jemně hořká karamelová chuť bez dominance sladkosti. Vůni má delikátní po praženém sladu.“

Nový druh piva slavnostně pokřtil zpěvák Karel Černoch a vrchní sládek Budějovického Budvaru Josef Tolar. Karel Černoch své angažmá vysvětluje: „Když slyším jižní Čechy, vybaví se mi kromě krásné krajiny i výborné pivo. Část naší rodiny pochází z jižních Čech, i proto jsou mi blízké.“

  • Našli jste v článku chybu?