Menu Zavřít

Comeback v černé

27. 8. 2004
Autor: Euro.cz

Kolik let chyběla Budvaru tmavá varianta?

Na první pohled se může zdát, že černý Budvar není žádná bomba, ale vezměme v úvahu, že Budvar černého bratříčka svého světlého ležáku nevařil přes padesát let. A že černá piva netvoří ani tři procenta celkového prodeje.

Absenci černého piva ve svém portfoliu prozatím řešil Budvar nabídkou produktu konkurenčního pivovaru Regent v nedaleké Třeboni. V restauracích (Budvar jich nyní rebrandoval již přes tisíc) černá verze prokazatelně chyběla. Potvrzuje to vedoucí marketingu Budějovického Budvaru Daniel Jírovec: „Tmavý ležák doplňuje klasickou nabídku v oblasti gastronomie. Ta je tradičním odbytištem tmavého piva, jeho podíl zde na celkovém prodeji tvoří nadprůměrná čtyři procenta a naleznete jej až ve 26 procentech provozoven.“

Podle prvních reakcí je příjemná hořkost černého Budvaru milým zpestřením na trhu s černými pivy, kde dominantní chutí je nasládlá karamelová složka.

bitcoin_skoleni

„Tmavý ležák Budweiser Budvar je vyroben stejným postupem jako originální světlý ležák,“ říká vrchní sládek Josef Tolar. „Vedle chmele a vody se však k jeho výrobě používá několik druhů sladu. Kromě světlého českého jsou to další tři druhy speciálních barevných ječných sladů: mnichovský, karamelový a pražený. Charakterizuje jej výrazná tmavá barva, suchá, jemně hořká karamelová chuť bez dominance sladkosti. Vůni má delikátní po praženém sladu.“

Nový druh piva slavnostně pokřtil zpěvák Karel Černoch a vrchní sládek Budějovického Budvaru Josef Tolar. Karel Černoch své angažmá vysvětluje: „Když slyším jižní Čechy, vybaví se mi kromě krásné krajiny i výborné pivo. Část naší rodiny pochází z jižních Čech, i proto jsou mi blízké.“

  • Našli jste v článku chybu?