Výrobce součástek pro automobily Continental Automotive Czech Republic otevřel ve svém areálu v Brandýse nad Labem u Prahy nový sklad a nabírá další pracovníky. Nyní jich zaměstnává kolem 2900 a hledá další dvě stovky lidí.
Firma nabízí zaměstnání ve výrobě, skladu, ale i další technická, inženýrská a administrativní místa. „Máme téměř 200 nových pozic, které se snažíme doplnit,“ uvedl při představení nových prostor ředitel závodu Bernd Kapp. Najít kvalifikované zaměstnance je ale podle vedení společnosti problém.
Personální ředitelka Lenka Čížková řekla, že firma hledá pracovníky pomocí billboardů ve městech i u dálnic, prostřednictvím letáků, inzerce na internetu, dokonce na sociálních sítích. „Máme náborové dny v jednotlivých městech, snažíme se opravdu neopomenout žádnou příležitost,“ dodala. Z nynějšího počtu 2900 pracovníků je podle ní asi 270 agenturních, zbytek tvoří kmenoví zaměstnanci. Firma od loňska nabrala téměř 500 lidí, v předchozích letech byl meziroční nárůst zhruba 200 lidí. Průměrný hrubý plat zapracovaného člověka ve výrobě s nižší kvalifikací je 26 tisíc korun.
Continental |
---|
Continental v Brandýse nad Labem patří mezi tradiční dodavatele automobilek. Vyrábí autorádia, multimediální systémy a jejich přední displeje, palubní přístroje, ovládací panely klimatizací a také řídicí jednotky palivových systémů. S jeho produkty se lze setkat ve značkách, Volswagen, Škoda, BMW, Fiat, Toyota či Volvo. |
Nové zaměstnance firma nabírá přes pokračující automatizaci výroby. „Ruční výroba ustupuje automatizované výrobě, nám to umožňuje zjednodušit jednotlivé kroky,“ řekl Kapp. Nový sklad o rozloze 9000 metrů čtverečních je vybaven moderními systémy, které zajišťují vysokou úroveň automatizace, vše funguje čistě elektronicky, bez papírů. Rozšíření skladových prostor je reakcí na zvýšenou poptávku po produktech mezi světovými automobilkami. Firma letos čeká meziroční nárůst tržeb o 40 procent.
Sklad je schopen zvládnout 14 tisíc až 15 tisíc operací denně. Skladová logistika funguje na principu skenování čárových kódů, operátorům vysokozdvižných vozíků se data zobrazují na displejích. Vozíky naviguje automatický naváděcí systém, pomocí nějž samy dojedou na správné místo a do správné výšky. Oproti ručnímu řízení se trasa může zkrátit až o 40 procent.
Nové vysokozdvižné vozíky se pohybují po přesně určených trasách, z nichž díky indukčnímu vedení nemohou vybočit. Mají také pohyblivou kabinu a speciální vidle s otáčecím mechanismem. Vše je propojeno s moderním paletovým regálovým systémem. „Každý den ve skladu vyřídíme asi 10 tisíc objednávek materiálu z výroby, při tomto počtu je již papírová forma opravdu neúnosná. Díky novému skladovému elektronickému systému je práce našich skladníků mnohem efektivnější,“ uvedl Kapp.
Čtěte také: