Aktuálně Během března by mělo flotilu Českých aerolinií (ČSA) rozšířit první z požadovaných 12 letadel typu Airbus A319 a A320. Momentálně se jeho výroba dokončuje v továrně Airbusu v jihofrancouzském Toulouse. Na montáž interiérů pak letadlo zamíří do německého Hamburku.
Aktuálně
Během března by mělo flotilu Českých aerolinií (ČSA) rozšířit první z požadovaných 12 letadel typu Airbus A319 a A320. Momentálně se jeho výroba dokončuje v továrně Airbusu v jihofrancouzském Toulouse. Na montáž interiérů pak letadlo zamíří do německého Hamburku. Výroba jednoho letadla pro ČSA trvá od rozjedu výrobního procesu po odevzdání zákazníkovi přibližně devět měsíců. Podle zástupců managementu továrny by se ale měla zkrátit na půl roku.
ČSA dostanou do roku 2008 všech 12 letadel uvedených typů, které by měly částečně doplnit současný park a částečně obměnit letadla dosluhující. Nové stroje se objeví již od letošního roku na delších trasách v rámci Evropy a zejména pak na linkách do zámořských destinací.
Bývalý prezident ČSA Jaroslav Tvrdík při podpisu smlouvy o dodávce letadel prohlásil, že je to další krok k naplnění strategie ČSA pro období let 2004 až 2014. „Nová letadla zvýší konkurenceschopnost a nabídnou zákazníkům do vzdálenějších destinací lepší pohodlí během cesty,“ zdůraznil.
Pokud jde o uspořádání kabinového prostoru nových letadel, ČSA zvolily konfiguraci pro přepravu cestujících ve dvou třídách s cílem poskytnout nejen pohodlné uspořádání v business třídě, ale i výhody širší kabiny a většího osobního prostoru pro cestující ve třídě ekonomické. V Praze už je také simulátor řízení letadel typu A319 a A320, který byl součástí kontraktu ČSA a Airbusu. První piloti ČSA se na nové stroje školili přímo v Toulouse, ostatní čekají hodiny tréninku již v jednom z hangárů ruzyňského letiště.