Menu Zavřít

Čtyři a pes

2. 10. 2003
Autor: Euro.cz

Test

Svezení sedmi lidem v jednom osobním vozu nabízí každá z velkých světových automobilek. Záleží jen na tom, zda je třetí řada sedadel vyjímatelná, nebo dá-li se sklopit do podlahy. Honda se modelem Stream pustila tím druhým proudem.
Rychle se svažující kapotou se velkoprostorový vůz trochu podobá Hondě Civic, stejně jako dynamickým designem. Díky ní a rozměrnému přednímu sklu má řidič dokonalý přehled o dění před vozem, neméně snadno se s 4,6 metru dlouhým vozem couvá. Týdeníku EURO se ve streamu osvědčilo cestování ve čtyřech, kdy se prostřední sedadlo druhé řady sklopí, čímž vznikne užitečný stoleček. Všichni pasažéři si tak užívají téměř ideálního pohodlí a ještě se do zavazadlového prostoru vejde slušně vzrostlý retrívr. Ani jeden člověk v autě navíc neznamená zvláštní omezení v komfortu, zadní sedačky však na delší trase nejsou pro dospělého nejvhodnější. Přístup k nim vede přes sklopená krajní sedadla druhé řady a postavám vyššího vzrůstu může činit potíže stejně jako zmenšený prostor pro nohy. Prostřední sedačky lze sice posunout o několik centimetrů dopředu, ale doplatí na to cestující sedící na nich. Do kufru se v sedmimístné konfiguraci naskládá 158 litrů bagáže, vezou-li se pouze řidič a spolujezdec, zvětší se objem na 718 litrů. Podobně je tomu u ostatních vozů v této třídě. Řidič si zkrátka musí rozmyslet, zda dát přednost šesti spolucestujícím, nebo hromadě zavazadel.
Podobnost s civikem se připomene ještě jednou při pohledu na přístrojovou desku. Řadicí páka svým umístěním na středovém sloupku evokuje tu v dodávkách, ale její blízkost u volantu je velmi praktická. Pravá ruka se na něj totiž vrací po řazení o nějakou tu desetinu vteřiny rychleji. Navíc to umožňuje, aby bylo místo mezi sedadly využito na úložné přihrádky.
Slabinou Hondy Stream jsou pohonné jednotky. Ne že by benzinový dvoulitr neodváděl svou práci, je však v nabídce modelu osamocen. Japonský výrobce nedávno představil svůj první dieselový agregát, který by streamu rozhodně slušel. Zkušenosti s motorem v testovaném voze byly přesto veskrze pozitivní. I při plném obsazení dodává automobilu tolik síly, aby zvládl stokilometrovou rychlost z nuly za méně než deset vteřin. Při akceleraci je přitom dostatečně pružný a spotřebou do devíti litrů výrazně nezatěžuje peněženku.
Paradoxně nejvíce výhrad auto vyvolává při dlouhých cestách, k nimž by měl být určen především. Do nádrže lze natankovat 55 litrů benzinu, což nutí k častějším zastávkám u čerpacích stanic. V nabídce Hondy Stream není ani za příplatek tempomat, usnadňující jízdu na dálnicích.

Honda Stream 2,0
Motor zážehový čtyřválec
Objem 1998 cm3
Max. výkon 115 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 205 km/h
Průměrná spotřeba 8,4 litru na 100 km
Základní cena 749 000 Kč

Plusy

- dobrý výhled
- silný a pružný motor
- sklápění třetí řady sedadel do podlahy

MM25_AI

Minusy

- malá palivová nádrž
- chybějící tempomat
- pouze jeden agregát v nabídce

  • Našli jste v článku chybu?