Jste podnikatel nebo se chystáte podnikat? A víte, že ve všech krajích ČR fungují místa, kde za několik minut, za pár korun a na počkání získáte úřední dokumenty potřebné pro podnikání nebo pro založení nové firmy? A navíc si tam ještě jako podnikatel můžete nechat poradit od zkušených expertů? To vše a další služby nabízejí Kontaktní místa veřejné správy (Czech POINT) provozované Hospodářskou komorou České republiky.
Foto: Profimedia.cz
Téměř 40.000 ověření listin a podpisů a obdobný počet vydaných ověřených výpisů z registrů státu a tisíce dalších úkonů souvisejících s provozem datových schránek a provádění autorizované konverze dokumentů na žádost. To všechno již pro podnikatele a další občany zvládly, od jejich spuštění na podzim 2007, provést Czech POINTY provozované Hospodářskou komorou ČR. V současnosti hospodářská komora provozuje síť celkem 52 Czech POINTů, a to ve všech krajích po celé republice.
„Czech POINT především účelně šetří čas a peníze. Jsou to místa, kde jsou poskytovány služby, které občanům a podnikatelům ulehčují jejich komunikaci s úřady a umožňují přístup k ověřeným výpisům z informačních systémů veřejné správy. Obíhá tak dokument, ne člověk,“ vysvětluje Tomáš Macnar, projektový manažer Hospodářské komory ČR. Czech POINT tak nabízí výpisy z Obchodního rejstříku, Živnostenského rejstříku, Katastru nemovitostí, Rejstříku trestů, Registru řidičů (výpis bodového hodnocení osoby), Seznamu kvalifikovaných dodavatelů, registru Ministerstva životního prostředí ČR či Insolvenčního rejstříku, lze na nich rovněž učinit podání podle § 72 živnostenského zákona.
Czech POINTY Hospodářské komory ale poskytují více než jen standardní služby řadového Czech POINTU. „Klientovi, který nás navštíví, můžeme rovněž poskytnout odborné poradenství k problematice datových schránek nebo například provést autorizovanou konverzi požadovaných dokumentů, tedy jejich převedení z listinné podoby do elektronické a naopak,“ říká prezident Hospodářské komory ČR Petr Kužel a dodává: „Pro stálé klienty rovněž nabízíme možnost objednání vyhotovení výpisů v předem stanoveném termínu, čímž šetříme jejich čas, který řada z nich musí neúčelně trávit při čekání na nejrůznějších úřadech.“ Subjekty, které potřebují výpisy v pravidelných časových periodách, se navíc mohou dohodnout na jejich automatickém vyhotovení a zasílání. Czech POINTY Hospodářské komory, jako jediné v ČR, také díky vyškoleným a zkušeným odborníkům umožňují získat řadu užitečných informací potřebných pro podnikání.
„Na Czech POINTY Hospodářské komory České republiky chodím pravidelně. Nejvíce pro výpisy z Obchodního a Živnostenského rejstříku a také si tam nechávám úředně ověřovat podpisy a listiny. Maximálně mi vyhovuje, že během pár minut si zde jednoduše vyřídím vše potřebné a navíc přitom pro své podnikání mohu využít rad zkušených odborníků hospodářské komory. Se službami Czech POINTů Hospodářské komory jsem velmi spokojen, vždy mi zde vyšli vstříc, dokonce se mohu i objednat na určitou hodinu a mezitím si jinde vyřídit další věci,“ potvrzuje Daniel Suchochleb, prokurista společnosti Centrum andragogiky, s.r.o., Hradec Králové.
„Mám zkušenosti i s Czech POINTY provozovanými jinými institucemi a musím říci, že Czech POINTY provozované Hospodářskou komorou České republiky mi vyhovují více. Mám to blízko, nejsou zde prakticky žádné fronty. Rád také využívám jejich nadstandardní nabídky objednání se na určitou dobu, což mi výrazně šetří můj čas. Navíc je personál ochotný, informovaný a je mi schopen kvalifikovaně poradit i s obsluhou datových schránek,“ říká Josef Vaške, z advokátní kanceláře Vaške & Vašková, Hradec Králové.
V České republice dnes funguje zhruba 6500 Kontaktních míst veřejné správy Czech POINT. Jejich hlavní výhodou je, že na jednom místě a na počkání lze získat nejvíce žádané výpisy z různých rejstříků a také si lze nechat ověřit pravost podpisů a listin. Podrobnější informace k Czech POINTům lze nalézt na www.komora.cz/czechpoint.