Turistika Turistické destinace v Česku začne letos na jaře propagovat mimo jiné filmová Popelka nebo fiktivní génius a všeuměl Jára Cimrman. Obě postavy se objeví v mobilní aplikaci Czech Film App a na webové stránce Zemefilmu.cz, kterými chce státní agentura CzechTourism propojit turistické lokality s ukázkami ze známých filmů. Na fotografie a videosekvence z českých snímků uzavřela agentura podlicenční smlouvu s Národním filmovým archivem, další ukázky ze zahraničních děl pak nakoupila přes prostředníky. V mobilní aplikaci by se tak měly objevit české lokace z filmů, jako je bondovka Casino Royale nebo třídílný snímek Hořící keř, a to nejen v češtině, ale i angličtině, němčině a polštině.
Web i aplikace pro chytré telefony, které přijdou na 3,1 milionu korun, jsou většinově financovány z fondů EU. Dodavatele technologické části by měl CzechTourism vybrat v polovině ledna. O doprovodnou marketingovou kampaň na podporu filmového průmyslu se pak postará reklamní agentura Loosers.