Nápad prorazit tunel metra linky D z Pankráce do Písnice a stanice na trase přidávat až později, jak to oznámila primátorka Krnáčová s radním Dolínkem, vyvolal hromadné klepání na čelo. K čemu utrácet miliardy, když tím tunelem nebude kromě pankráckého vzduchu a návštěvníků Sapy nikdo jezdit?
Podle dobře informovaného zdroje je ale realita trochu jiná.
Tunel pro prázdné vagony nikdo stavět nechce, jde jen o to, donutit majitele pozemků na trase, kteří spekulují o jejich co největším zhodnocení a zdržují výkup, k větší vstřícnosti hrozbou, že v jejich lokalitě taky nemusí být stanice metra ještě dlouhé roky, což by hodnotu jejich parcel podstatně snížilo. Nátlak používaný v privátním sektoru však komunální politici komunikačně nezvládají.
Nemluvě o tom, že jim patrně vůbec nedochází, o kolik důležitější pro pražskou dopravu je následná část linky – z Pankráce na náměstí Republiky.
Nuselský most už dost dlouho potřebuje údržbu a jeho uzavření pro veškerou dopravu bez existence objízdné trasy metra by znamenalo pro Prahu dopravní apokalypsu.
Dále čtěte:
Stavba trati z Veleslavína na letiště dostane svou podobu. Namaluje ji Metroprojekt
Přípravy metra D už stály stovky milionů korun, pozemky jen 20