Menu Zavřít

Ďábelský osmiválec pro Ameriku

20. 2. 2003
Autor: Euro.cz

Audi Pikes Peak quattro

Jaké zajímavosti produkuje značka Audi v současnosti? Posledním představeným konceptem je Pikes Peak quattro, který je určený pro vyznavače dynamické jízdy po silnicích i občasných výprav do mírného terénu. Audi jej vyrobilo speciálně pro autosalon v Detroitu.
Atraktivní prototyp dostal své jméno podle 4300 metrů vysoké hory Pikes Peak v Coloradu, na jejímž úpatí se každoročně v červnu schází na 160 automobilových závodníků, kteří se pak rychlostí až 200 km/hod. šplhají se svými stroji 21 km dlouhou cestou k vrcholu. Značka Audi se díky pilotům Michèle Moutonové, Bobbymu Unserovi a Walteru Röhrlovi zapsala v letech 1985 až 1987 třikrát do listiny vítězů tohoto závodu.
V Detroitu představený koncept Audi Pikes Peak quattro nabízí vlastnosti hned několika automobilových kategorií: je dynamický a komfortní jako sportovně laděné luxusní limuzíny, jeho adaptivní pneumatické pérování a pohon všech kol quattro se zase odvolávají na třídu off-road automobilů, inovativně řešený interiér nabízí prostor a flexibilitu jako nejlepší velkoprostorové modely.
Pětidveřový 4+2sedadlový atraktivně stylizovaný hatchback je poháněný zážehovým osmiválcem přeplňovaným dvojicí turbodmychadel, který technicky vychází ze známého agregátu V8 modelu Audi RS 6. Tvůrci prototypu Audi Pikes Peak quattro však vidlicovému osmiválci dopřáli systém přímého vstřikování benzinu FSI, jenž má hlavní zásluhu na dosažení vysokého výkonu pěti set koní. Z klidu na 100 km/hod. dokáže prototyp Audi Pikes Peak quattro zrychlit během pouhých pěti vteřin, jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 kilometrů v hodině.
Dvojice miniaturních kamer čistě zabudovaných do obložení interiéru neustále sleduje pozici pasažéra na předním sedadle vedle řidiče a po jejím vyhodnocení palubním počítačem se upravuje program plnění airbagů při případné havárii tak, aby airbagy co nejefektivněji chránily spolujezdce před poraněním. Speciální senzory, sledující silniční značení, ve spolupráci s palubním počítačem také prostřednictvím akustického výstražného systému a vibrací volantu upozorňují řidiče, že nechtěně vyjíždí ze svého jízdního pruhu.

  • Našli jste v článku chybu?