O budoucnosti druhé největší korejské automobilky Daewoo stále není jasno, ale na českém trhu si tato značka nadále udržuje postavení pátého nejúspěšnějšího dovozce. Jedním z pilířů jejích prodejů je model střední třídy s názvem Nubira, který v minulém roce prošel výrazným faceliftem. Redakce týdeníku EURO testovala silnou variantu s dvoulitrovým motorem a s cenou základu 529 900 korun.
Příjemným překvapením dvoulitrové nubiry je motor – zážehový čtyřválec uložený vpředu napříč. V maximu dokáže slušných 98 kilowattů při 5400 otáčkách za minutu. Nabízí plynulý a silný zátah již od nízkých otáček. Agregát je přitom pružný i ve vyšších režimech, to vše při průměrné spotřebě kolem osmi až devíti litrů na sto kilometrů jízdy. Při jízdě na kluzkých silnicích řidič navíc ocení ABS v kombinaci s protiprokluzem EBD, který je natolik sofistikovaný, že při prudkém rozjezdu neubírá plyn, ale jen přibrzďuje více se protáčející kolo.
Nubira dokáže jet až 195 kilometrů v hodině, ve vysokých výkonech je přitom posádka vystavena nižší hladině hluku než u předchozí verze. Právě při loňském faceliftu byl totiž kladen důraz na odhlučnění interiéru. Kabina testované verze zahrnovala navíc bohaté imitace dřeva na palubní desce, airbag řidiče i spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Nechybělo ani dálkově ovládané centrální zamykání s alarmem, samočinná klimatizace, elektrické ovládání všech bočních oken a vyhřívání zpětných zrcátek. Daewoo Nubira má také celkem velký zavazadlový prostor – 0,434 krychlového metru. Škoda jen, že výrobce neusnadnil zavírání jeho víka poutkem – takhle se posádka musí špinit o plech.