Kdysi platila za jednoho z nejinovativnějších výrobců chytrých telefonů vůbec, v poslední době se jí však v tomto segmentu příliš nedařilo. Černá čísla značící výdělečný byznys vykázala „smartphonová“ divize LG Electronics naposled před šesti lety. Od té chvíle se její ztráta s každým následujícím rokem navyšovala, až postupně dosáhla sumy 4,5 miliardy dolarů (rovných 100 miliard korun). A právě tato cifra se ukázala být pomyslným stropem. Zkraje týdne vedení jihokorejské společnosti dospělo k závěru, že výrobu vlastních chytrých telefonů ukončí.
„Strategické rozhodnutí LG opustit neobyčejně konkurenční segment mobilních telefonů umožní firmě soustředit její zdroje na růst v jiných oblastech, jakými jsou elektromobilové součástky, IT, chytré domovy, robotika a umělá inteligence,“ uvedl výrobce.
Podle BBC se Jihokorejci pokoušeli svůj prodělečný byznys, ve kterém zaostávali za firmami Apple a Samsung i několika dalšími rivaly z Číny, prodat. S žádným zájemcem se však nedohodli. A to navzdory skutečnosti, že se v rámci severoamerického trhu stále drželi, co se oblíbenosti jejich telefonů týče, na slušné třetí pozici.
Přelomové novinky i řešení, která se neuchytila
Smartphony s charakteristickým růžovým logem patřily v minulosti mezi nepokrokovější. Zářným příkladem je třeba mobil LG G5 – vůbec první chytrý telefon opatřený fotoaparátem se širokoúhlým objektivem. Z řešení, jež se nakonec příliš neuchytila, ale rozhodně v době uvedení na trh vzbudila značnou pozornost, pak lze vzpomenout i na přístroje LG Crystal či LG GD510 Pop. První jmenovaný disponoval průhlednou výsuvnou klávesnicí, ten druhý pro změnu solárním panelem, který měl vyřešit až otravně rychle se vybíjející baterie moderních telefonů. Ve srovnání s konkurencí ale byly produkty LG rovněž daleko poruchovější, což se nakonec ukázalo být jako jedna z hlavních příčin vedoucí k jejich postupnému ústupu ze slávy.
Během loňského roku stihlo LG dodat zákazníkům přibližně 28 milionů přístrojů, konkurenční Samsung více než devětkrát tolik. Na trhu s mobily pak ovládá dle dat poradenské společnosti Counterpoint zhruba dvouprocentní podíl.
Vedení jihokorejské společnosti ujistilo všechny stávající uživatele jejích smartphonů, že jim bude i nadále poskytovat zákaznickou podporu a zveřejňovat softwarové aktualizace. Nic to však nemění na skutečnosti, že již koncem letošního července přijde svět po Siemensu, Ericssonu či Nokii o dalšího ikonického výrobce mobilů.
Místo smartphonů součástky do elektromobilů
Na celkových tržbách LG Electronics se chytré telefony podílely ani ne desetinou – konkrétně pouze 7,4 procenty. V jiných segmentech spotřební elektroniky je na tom ale firma založená v roce 1958 přeci jen o mnoho lépe. V počtu prodaných televizorů ji totiž předčí pouze zmíněný Samsung.
Svůj vliv by LG navíc chtělo do budoucna posílit rovněž v odvětví automotive, konkrétně v sektoru čím dál populárnějších elektromobilů, který zásobuje vlastními součástkami. Pomoci mu k tomu má nedávno uzavřené partnerství s kanadskou společností Magna International.