Na konci letošního roku bude zprovozněn úsek dálnice D8 z Ústí nad Labem k česko-německé hranici. Právě na tomto projektu jsou v kraji zřejmě vidět peníze z Evropské unie. Úsek z Ústí k hranicím, dlouhý 23 kilometrů, se začal stavět v listopadu 2004. V provozu je nyní 52 kilometrů z Prahy do Lovosic na Litoměřicku.
Na konci letošního roku bude zprovozněn úsek dálnice D8 z Ústí nad Labem k česko-německé hranici. Právě na tomto projektu jsou v kraji zřejmě vidět peníze z Evropské unie.
Úsek z Ústí k hranicím, dlouhý 23 kilometrů, se začal stavět v listopadu 2004. V provozu je nyní 52 kilometrů z Prahy do Lovosic na Litoměřicku. Celkem bude dálnice D8 na českém území dlouhá 92 kilometrů.
Na konci letošního roku bude již zprovozněna také dálnice A17 na německé straně. K propojení Prahy s Drážďany bude chybět pouze průchod Českým středohořím, dlouhý 16,4 kilometru. Původní termín zprovoznění, kterým byl rok 2008, investor nestihne. Podle Aloise Lichnovského z Ředitelství silnic a dálnic by řidiči mohli celou trasu projet v roce 2009. Miroslav Patrik ze sdružení Děti Země považuje za reálný pro zprovoznění rok 2010.
Na úsek přes České středohoří má ŘSD pravomocné územní rozhodnutí. „Brzdí nás neuzavřené spory s ekologickými aktivisty,“ uvedl Lichnovský. Děti Země prosazují stavbu 3,5 kilometru dlouhého tunelu Kubačka. V plánu Ředitelství silnic a dálnic je stavba dvou krátkých tunelů a mostu.