Menu Zavřít

Další krok k digitalizaci gastronomie. Platební aplikace Qerko spouští rezervační systém

21. 6. 2022
Autor: Qerko
  • Platební aplikace Qerko svým uživatelům nově umožní rezervovat stůl v partnerských podnicích

  • Obsluze tak ušetří další čas, který bude moci věnovat servisu. Rezervační asistent udělá práci za ni a o podrobnostech podnik upozorní prostřednictvím e-mailu

  • Není to první novinka, s níž aplikace přichází. Už nějakou dobu například umožňuje integraci s bankou Air Bank


Platební aplikace Qerko, která si klade za cíl zdigitalizovat oblast gastronomie, přichází s novou funkcí bezplatné rezervace. Tu si více než 250 tisíc uživatelů bude moci nově udělat ve všech partnerských podnicích v Česku a na Slovensku. „Baví mne, že i po tolika letech a tolika uskutečněných nápadech nám stále nedochází možnosti, jak Qerko dále zdokonalovat a obohacovat o nové funkce a služby,“ komentuje šéf společnosti Lukáš Kovač.

Qerko je aplikace, pomocí které mohou uživatelé zaplatit ve zvolených podnicích okamžitou útratu skrze QR kód umístěný na stolech, čímž obsluze usnadní práci a urychlí servis. Díky napojení na pokladní systém vidí zákazníci i personál všechny položky a platby daného stolu v reálném čase. Odpadá tedy zdlouhavý proces rozpočítávání útraty mezi více návštěvníků. Zapotřebí navíc není ani papírová účtenka. Místo toho je zákazníkovi zaslána na e-mail její elektronická verze.

České Qerko obdrželo od investorů přes 60 milionů korun. Platbu QR kódem chce ovládnout i u zahraničních sousedů
Přečtěte si také:

České Qerko obdrželo od investorů přes 60 milionů korun. Platbu QR kódem chce ovládnout i u zahraničních sousedů

V rámci kontinuálního vývoje si bude nyní nově uživatel moci zamluvit stůl přímo v profilu restaurace uvnitř aplikace, a to prostřednictvím přidaného tlačítka. V úvahu však připadá také druhá možnost, jež pro změnu počítá s unikátním odkazem umístěným na jejích webových stránkách, který pro ni Qerko vygeneruje. Podnikům pak bude s rezervacemi pomáhat speciální asistent. Ten dané místo automaticky obsadí a následně na tuto skutečnost upozorní e-mailem obsluhu. Konkrétní podmínky rezervace si budou moci restauratéři nastavit sami.

Expanze do zahraničí i spolupráce s Air Bank

Nejedná se o jedinou novinku, s níž startup v poslední době přišel. Nedávno například umožnil integraci s mobilním bankovnictvím Air Bank, díky kterému se Qerko po naskenování QR kódu automaticky spustí. Air Bank je zatím jediná banka, s níž aplikace spolupracuje, své partnerství však hodlá do budoucna rozšířit i mezi další. Kromě toho disponuje Qerko také funkcí objednávání z digitálního menu, vyhledáváním zahrádek či e-shopem pro restaurace.

Od svého založení v roce 2019 se firma značně proměnila. Od pohodlného placení od stolu skrze QR kód se rozšířila v celý ekosystém přinášející řadu výhod. Těch momentálně využívá přes 128 tisíc lidí, jež si aplikaci stáhlo v App Storu, a dalších 98 tisíc, kteří ji získali přes Google Play. A zajímavý se nápad podle všeho zdá také investorům. Ti do startupu jen letos vložili 2,5 milionu eur (přes 60 milionů korun) a pomohli tak s expanzí na Slovensko. Část financí přitom zamířila rovněž na připravované rozšíření k německým a rakouským sousedům.

Japonsko má nejvíc michelinských restaurací na obyvatele na světě. Zdejší kuchaři tvoří menu na míru a naúčtují si i dvacet tisíc za večeři
Přečtěte si také:

Japonsko má nejvíc michelinských restaurací na obyvatele na světě. Zdejší kuchaři tvoří menu na míru a naúčtují si i dvacet tisíc za večeři

„Již třetí investicí do Qerka potvrzujeme, že byznysmodelu důvěřujeme a vidíme v něm budoucnost,“ komentoval v dubnu Milan Zemánek, zakládající partner investiční skupiny Miton. Ta do aplikace investovala už dříve v rámci takzvaného pre-seed kola, kdy startupu poskytla celkem 36,5 milionu korun. Celková výše investic do Qerka tak za celou dobu jeho existence atakuje hranici 100 milionů korun.

bitcoin_skoleni

Podle dubnové tiskové zprávy společnosti ušetřila aplikace obsluze bezmála devadesát tisíc hodin práce. A pozitivně se podepsala také na spropitném, které bylo oproti klasické platbě přes terminál až o 44 procent větší.

  • Našli jste v článku chybu?