Čtrnáctiprocentní nárůst hrubého zisku EBITDA na sedm a čtvrt miliardy korun a osmiprocentní nárůst tržeb na více než patnáct miliard. Takové výsledky vykázala česká pobočka mobilního operátora T-Mobile svým akcionářům za první pololetí letošního roku. Celkový počet zákazníků se meziročně zvýšil o devět procent, přičemž stále roste podíl tarifních zákazníků se smlouvou, zatímco počet klientů předplacených služeb Twist o čtyři procenta klesl.
T-Mobile má nyní více než dva miliony tarifních klientů, což představuje více než 39procentní podíl ze všech zákazníků operátora. Za prvních šest měsíců roku získal T-Mobile 91 tisíc nových klientů, oproti čemuž třeba nejmenší operátor na trhu (Vodafone) zlákal za pololetí 112 tisíc nových zájemců. „Doba, kdy operátoři mohli spoléhat na masový příliv uživatelů, je za námi. Teď rozhodují investice do zákazníků a úroveň péče, již jim poskytujeme,“ tvrdí Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic.
S finančními hodnotami, které operátor vykázal za první pololetí, je Mahler spokojen: „Výsledky považujeme za velmi uspokojivé, zvláště si vážíme přízně tarifních zákazníků, jejichž počet přesáhl hranici dvou milionů. Také vývoj finančních ukazatelů je příznivý a svědčí o tom, že dokážeme citlivě vnímat potřeby trhu.“
Tab.: Tarifních zákazníků je víc
(výsledky T-Mobile v letošním a loňském pololetí)
1. pol. 2007 1. pol. 2006
Počet klientů celkem (v mil.) 5,140 4,734
Počet tarifních zák. (v mil.) 2,014 1,477
Celkové tržby (v mld. Kč) 15,407 14,228
EBITDA (v mld. Kč) 7,223 6,349
ARPU (v Kč) 484 486
Pozn.: EBITDA je zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace; ARPU je průměrná měsíční útrata na jednoho zákazníka
Pramen: T-Mobile