Menu Zavřít

DALŠÍ ŠELMA NA TRHU

10. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Automobilky reagují na zájem o sportovní vozy

WT100

Velmi tvrdě se letos bojuje v segmentu sportovních vozů střední třídy. Poté, co Škoda Auto v lednu vypustila na trh Octavii RS, Opel přislíbil na Ženevský autosalon kupé Astra a španělský SEAT rychlý Leon Cupra, přichází na český i slovenský trh nová Honda Civic Coupé. Vůz bude nabízen ve verzi 1,7i ES VTEC–II a jeho cena je stanovena na
689 000 korun.
Na rozdíl od předchozí verze je nové auto poněkud kratší a vyšší. I přes zkrácení celkové délky se však konstruktérům podařilo vytvořit o něco prostornější interiér. Honda se při vývoji vozu snažila, aby měl svou vlastní nezaměnitelnou identitu v rámci ucelené modelové řady Civic. Proto byl jeho design svěřen americkému týmu. Výsledkem jsou dynamičtější linie, vycházející z hrany předního a zadního skla, nízká zužující se křivka střechy a výrazný klínový profil představují sportovní potenciál tohoto vozu.
Soutěžní charakter nového kupátka je zajištěn pomocí dvou nových motorů o objemu 1,7 litru, které mají být v porovnání s jeho předchůdci lehčí, ekonomičtější a mají mít lepší průběh kroutícího momentu. Motor 1,7 litru SOHC ve verzi 1,7i LS nabízí výkon 88 kilowattů. Podobně byl zvýšen kroutící moment motoru 1,7 litru ES – maximální výkon tohoto motoru nyní činí 92 kilowattů. Spolu s aerodynamicky tvarovanou karoserií je výsledkem nižší spotřeba paliva o přibližně deset procent oproti dosavadnímu modelu. Oba motory podstatnou měrou převyšují limity emisní normy EU 2000, a dokonce plní náročnou normu EU 2005, jejíž limity budou platné až za čtyři roky.
Jedním z důležitých cílů vývoje nového automobilu bylo dosažení vysokého stupně bezpečnosti při nárazu jak pro posádku, tak pro chodce při eventuálním vzájemném střetu. Řešením se stalo účinné rozdělení energie nárazu do dvou paralelních drah. Vysoce pevné nosníky a pomocný rám přídě mají při nárazu absorbovat velké množství energie. Součástí standardní výbavy jsou také přední a boční SRS airbagy, předpínače bezpečnostních pásů s omezovačem napětí na předních sedadlech a tříbodové samonavíjecí pásy na všech sedačkách. Celý skelet karoserie byl oproti předchůdci výrazně zpevněn za použití tvrdé oceli, která má zajišťovat extrémní tuhost konstrukce.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).