PRAHA (zdf) - Expanze hypermarketů slaví další vítězství. Poprvé v jejich šestileté historii se právě tento prodejní formát stal hlavním nákupním místem drogerie a kosmetiky. Podle studie Drogerie 2002 společností Incoma Research a GfK Praha pro nákupy zboží drogistického sortimentu upřednostňuje hypermarkety již osmadvacet procent českých zákazníků. Všechny ostatní typy prodejen zaznamenávají pokles popularity, výjimkou je nepatrný nárůst diskontních obchodů.
Rovněž na drogistickém trhu postupuje koncentrace. Tržní podíl řetězců, ať už širokosortimentních, nebo specializovaných, vzrostl o dvanáct procentních bodů na pětašedesát procent, větší zásluhu na růstu měly přitom širokosortimentní prodejny. Jako hlavní místo nákupu drogerie zákazníci nejčastěji jmenovali mezi řetězci prodejny Kauflandu (jedenáct procent respondentů), jedničkou mezi specialisty je s šesti procenty hlasů síť Droxi firmy The Drogerie. Rozdíl v preferencích pro ostatní hráče na trhu už představuje nepatrný odstup jednoho až čtyř procentních bodů.
Běžné drogistické zboží lidé stále častěji nakupují právě v hypermarketech či supermarketech. „Vysoké preference Kauflandu odpovídají jeho preferencím pro nákup potravinářského zboží,“ potvrzuje Petr Voříšek z Incomy. Pro dražší výrobky, jako jsou parfémy, však zákazníci stále upřednostňují menší specializované prodejny.