Menu Zavřít

Další zvětšenina z Nagoje

17. 4. 2002
Autor: Euro.cz

Největším tahákem vozu jsou posuvné sedačky

Současný módní trend neúprosně velí zvětšovat auta do výšky a délky, a proto z řady běžných hatchbacků či sedanů vznikají jejich velkoprostorové verze. S dobou jde také japonská Toyota. Po Yarisu a Avensisu je devátá generace Corolly už třetím vozem z Nagoje, který zvětšil své tvary. Stejně jako jeho předchůdci dostal nový vůz přídomek Verso, což znamená nejen více místa, ale také variabilitu vnitřního prostoru.
Týdeník EURO vyzkoušel variantu 2.0 D-4D Sol, která se prodává za 737 900 korun a je zároveň tou nejdražší: základ Corolly Verso vyjde na 569 900 korun. Velikostí automobil každopádně patří v poli velkoprostorových variant do horní poloviny. Důležitý rozvor, který určuje, kolik je uvnitř místa pro posádku, má v případě Corolly Verso hodnotu 2600 mm, což je lepší, než má kupříkladu Renault Scénic (2695 mm) nebo Nissan Almera Tino (2535 mm). Corolle Verso se tak vyrovná Daewoo Tacuma (2600 mm), větší je pouze Citroen Xsara Picasso (2760 mm).
Designově se přední část nového Versa podobá hatchbacku, ale kabina a záď jsou originální. Zajímavý je zlom spodní hrany oken, který dali konstruktéři karoserii do vínku kvůli ochranně cestujících na zadních sedadlech. Ti totiž sedí o něco výše než posádka, a tak musí být také výše chráněni. Vůbec zadní sedadla jsou patrně největší zajímavostí této Corolly. Nejen že jsou nesouměrně dělená a snadno vyjímatelná z vozu, ale dají se také lehce posunovat v podélném směru o patnáct centimetrů, čímž se podle momentálních potřeb zvětšuje prostor pro nohy cestujících nebo pro zavazadla.
Co se týče pracoviště řidiče, je ve voze jasně kladen důraz na praktičnost. Tříramenný volant dobře sedí v rukou, škoda jen, že jej nelze podélně posouvat. Velké prosklení kabiny přitom zaručuje dobrý výhled z vozu a parkování nečiní obtíže. Komfortním prvkem je krátká řadicí páka, která vystupuje ze středního panelu. Toto krátké řazení je velmi pohodlné a především zkracuje dobu potřebnou na změnu rychlostního stupně, takže se řidič může lépe věnovat řízení. Z dalších praktických doplňků je třeba zmínit velký počet odkládacích míst, kterých je v interiéru celkem dvaadvacet.
Testovanou Corollu Verso poháněl turbodmychadlem přeplňovaný vznětový dvoulitr s přímým vysokotlakým vstřikováním common-rail. Tento agregát o výkonu 66 kilowattů byl dalším příjemným překvapením vozu. Šel slušně odspodu, na plno ožíval nad 1700 otáčkami za minutu. Corolla se s ním dokázala vyšplhat na 185 kilometrů v hodině. Jedinou nepříjemností byla skutečnost, že nad 140 kilometrů v hodině už bylo auto dost hlučné. Nedostatek, který vadí zájemcům o závodění, ale zase spořivějším řidičům vynahradí nízká průměrná spotřeba – kolem šesti litrů na sto kilometrů jízdy.

bitcoin_skoleni

Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D Sol
(testovaná verze)
Motor vznětový čtyřválec DOHC
Zdvihový objem 1995 cm3
Nejvyšší výkon 66 kW
Převodovka 5stupňů, přímé řazení
Objem zav.prostoru 0,417/1,386 m3
Nejvyšší rychlost 185 km/h
Průměrná spotřeba 6 l/100 km
Cena (základ) 569 900 Kč
Testovaný vůz 739 900 Kč
Prodalo se 42 (od ledna)

  • Našli jste v článku chybu?