Dánský konglomerát A.P. Moller-Maersk, který je největší lodní přepravní společností na světě, se rozdělí na dvě části. Součástí jedné z nich budou aktivity v oblasti dopravy a logistiky a druhá bude zahrnovat energetické aktivity. Firma doufá, že po rozdělení budou obě části schopné se lépe vyrovnat s problémy, kterým čelí, uvedla agentura Reuters.
Firmu již dlouhou dobu trápí hlavně nízké ceny ropy, nízké sazby za přepravu nákladu a pokles objemu přepravy. Společnost působí na trhu 112 let a je největší dánskou firmou. Celkem má 89 tisíc zaměstnanců a aktivity ve více než 130 zemích.
Divize přepravy a logistiky bude zahrnovat hlavní aktivity firmy v oblasti lodní přepravy, kontejnerů a terminálů. Její součástí budou divize Maersk Line, APM Terminals, Damco, Svitzer a Maersk Container Industry. Energetická divize bude zahrnovat a aktivity v oblasti těžby ropy a tankery. Ropná divize Maersk Oil má v současnosti podíly v několika polích v Severním moři.
Sydbank odhaduje, že nová dopravní a logistická divize bude mít hodnotu 174 až 229 miliard dánských korun (631 až 830 miliard korun). Hodnota energetické divize by mohla činit 74 až 153 miliard dánských korun (268 až 555 miliard korun).
Firmu kontrolovanou rodinou Maerskových založil v roce 1904 A.P. Moller. Jeho syn Maersk Mc-Kinney Moller ji pak přeměnil v obrovský konglomerát a aktivně se podílel na řízení firmy až do roku 2012, kdy zemřel ve věku 98 let.