Dárcovské SMS letos již osmým rokem pomáhají získávat neziskovým projektům finanční prostředky. Za tu dobu bylo odesláno téměř 14 milionů déemesek, což znamená více než 370 milionů korun pro charitativní organizace.
Foto: Profimedia
Loni lidé zaslali více než 1 429 000 dárcovských zpráv, což představovalo více než 38,5 milionů korun na dobročinné účely. V celkovém součtu je to sice o něco méně než o rok dříve, ovšem bližší pohled na čísla ukazuje, že Češi nadále oceňují DMS pro jejich jednoduchost, rychlost a transparentnost.
„Na první pohled by se sice mohlo zdát, že počet dárcovských SMS poklesl, ale když odečteme od meziročních čísel DMS ty dárcovské SMS, které putují na pomoc po katastrofách, ukáže se, že charitativní SMS si svojí oblibu stále drží. A to dokonce navzdory dopadům hospodářské krize, kdy každý dárce opravdu pečlivě zvažuje každou korunu, kterou na dobročinné účely pošle,“ vysvětluje Klára Šplíchalová z Fóra dárců.
Právě krize dokáží české dárce nejvíce vyburcovat k pomoci. Lidé v tuzemsku tak nejčastěji posílají dárcovské SMS u příležitostí nejrůznějších katastrof – ať je to zemětřesení na Haiti, ničivá vlna tsunami v Asii, polom v Tatrách a nebo povodně v naší republice. Právě nižší výskyt katastrof v chudých zemích třetího světa loni vedl k nižšímu počtu odeslaných „krizových“ DMS.
Právě dárcovská SMS představuje pro řadu lidí první zkušenost s přispíváním na charitu. Seriózním organizacím se pak lidé nebojí posílat peníze elektronicky, ať už platební bránou nebo z účtu na účet. Potvrzuje to i zkušenost z portálu Darujsprávně.cz, který si za dva roky svojí existence již získal renomé.