Pro přepravní společnosti nyní začíná předvánoční sezona. Počet přepravených zásilek v týdnech před Štědrým dnem roste dvojnásobně, kdy v posledních dnech dosahuje až trojnásobku obvyklého denního objemu. Letošní rok bude ale podle ředitele Zaslat.cz Miroslava Michalka výjimečný. „Protipandemická opatření vyvolala po celém světě enormní poptávku po balíkové přepravě. V jarních měsících jsme přepravili o 95 procent zásilek více, než obvykle ve stejném období. A letošní Vánoce nebudou výjimkou. S rostoucími čísly nemocných lidí a přibývajícími opatřeními, se lidé opět uchylují více do svých domovů, méně cestují a ve spojení tak se svými blízkými zůstávají na dálku, a to třeba i díky balíkům,” vysvětluje Michalko enormní zájem.
Podle Michalka se bude před Vánocemi opakovat situace z letošního jara, ale ve větším měřítku. „Depa mají svoji kapacitu, ta největší zvládnou odbavit desetitisíce zásilek za hodinu. Přesto, balíků bylo tolik, že zejména v západní Evropě docházelo kvůli zahlcení centrálních překladišť dopravců, i k několikadenním zpožděním,” zmiňuje Michalko. Někteří partnerští dopravci se i kvůli zahlcení překladišť v Německu, Nizozemí nebo Francii snaží udržovat přímé linky do nejexponovanějších cílových destinací, jako je Velká Británie.
Zpoždění zásilek byl podle statistik firmy nejčastější problém při doručení v dubnu a květnu letošního roku. „Zatímco v obvyklém provozu je bez zpoždění doručené přes 95 % zásilek, během vrcholu jarních protikoronavirových opatření toto číslo mírně vzrostlo,” vyčíslil Michalko.
Zaslat.cz nyní posiluje vlastní tým i síť partnerských dopravců. Do konce listopadu rozšíří nabídku partnerských dopravců o další dvě společnosti. „Rozšíření souvisí s tím, co se děje ve světě kvůli pandemii. Lidé posílají čím dál víc zásilek. Rozšířením nabídky partnerů tak v podstatě zvyšujeme své kapacity. Úměrně tomu jsme rozšířili i náš vlastní tým,” vysvětluje Michalko.
Firma nově začíná spolupracovat s dopravci FedEx a TNT, kteří mají nabídnout alternativu k současným službám i rozšířit možnosti zasílání balíků, zejména do východní Evropy. Kromě toho rozšiřuje i spolupráci se stávajícími partnery - s americkou expresní společností UPS je nově možné posílat zásilky přes portál Zaslat.cz i vnitrostátně. „Je to delší alternativa, když má zákazník špatnou zkušenost s jedním dopravcem, nebo se chce vyhnout třeba zpoždění, které dopravce avizoval, může si v naší nabídce vybrat jiného z našich partnerů, který dopravu zásilky zajistí,” dodává Michalko.