Menu Zavřít

David Kirš: Na internetu může zbohatnout každý

8. 8. 2013
Autor: Archiv Profit

Podnikatel David Kirš se ve Spojených státech seznámil s moderními metodami online marketingu. Na svých seminářích je nyní přednáší českému publiku. Zájemce láká především výrazným marketingem a tvrdí jim, že mohou vydělávat na tom, co je baví, mít více peněz, svobody a méně stresu.

Loni jste rozjel projekt Milionové impérium, ve kterém jste tvrdil, že se z lidí díky vašemu vzdělávacímu programu stanou milionáři. Kolik zájemců do projektu vstoupilo a z kolika už jsou milionáři?

Do projektu vstoupilo 1250 lidí, kteří prošli šestitýdenním výukovým programem. Úvodní videa zdarma si prohlédlo zhruba pětadvacet tisíc lidí, část pak pokračovala dál. Milionářem se nestanete ze dne na den, ani na internetu. Potřebujete být připraven a mít know-how. Právě know-how dávám. A když se pustíte do akce, do roka to zvládnete.

Samozřejmě platí, že sice můžu lidi naučit, jak chytat ryby, ale neovlivním, zda se do toho nakonec pustí. Stovky lidí se opravdu vydaly na cestu, tvoří teď infoprodukty, budují stránky. Desítky z nich už nyní vydělaly stovky tisíc nebo desetitisíce. Vím o pěti účastnících, kteří milionu už dosáhli. Pak je spousta těch, kteří jsou stále na cestě a milion je dříve nebo později čeká.

Jste s tím číslem spokojený?

První ročník Milionového impéria hodnotím dobře. I když program se dá určitě vylepšit. Za ten rok jsem se naučil, kde ztratí lidé svoji motivaci, vůli. To vše se dá udělat lépe. Řada absolventů programu nyní na svých projektech pracuje, takže do konce roku hranici milionu překonají desítky lidí. Ovšem ne všechno se dá jednoduše vyjádřit penězi.

Ve chvíli, kdy vyděláte prvních pár tisíc jinak než standardním zaměstnáním, se v životě člověka něco mění. Otevírá to obrovský potenciál, což je pro mě nejpodstatnější. Pro mnoho lidí je nejdůležitější, pokud si uvědomí, že mají milionové impérium sami v sobě, že za něco stojí. Najednou se jim daří lépe ve vztahu, funguje jim to lépe s dětmi, v práci si sami sebe víc váží, váží si jich jejich šéf. Základem je najít hodnotu v sobě.

Proč část lidí nedotáhne své nápady do konce?

Překvapivě u mnoha lidí bylo důvodem to, že nebyli dostatečně technicky zdatní. Možná v polovině případů to lidé vzdali proto, že si nevěří v technických věcech. Ale každý se to může naučit. Na kole jsme taky nejdřív padali. Jde vždy o to, jestli se člověk chce učit.

Váš projekt zní velmi lákavě, nabízíte lidem možnost vydělávat pomocí internetu, prostřednictvím e-mailů. Opravdu to funguje?

Každá firma dnes vydělává v podstatě i díky internetu a e-mailům. Většina lidí sedí někde u počítače, sem tam pošle nějaký e-mail, sem tam něco vyhledává na Googlu. Všichni využíváme tyto nástroje. Někteří podnikatelé je využívají chytřeji než jiní. Některý byznys se odehrává čistě virtuálně, některý se odehrává v hmotném světě.

Hlavní myšlenka infopodnikání, které učíme ostatní, je, že s pomocí internetu dostaneme k více lidem určitou znalost, službu, produkt. Milionové impérium je založeno na tom, že určitou moudrost, která je v nás, můžeme kultivovat, zabalit a pak hlavně díky jedinečným technikám komunikace, marketingu a internetu dostat k tisícům a milionům lidí na světě. Tato situace je jedinečná, před deseti, patnácti lety to šlo velmi těžce.

Není tu riziko, že při sdílení nějaké naší jedinečné znalosti na internetu se stane natolik rozšířenou, že přestane být unikátní, přijdeme o své know-how?

Je to jen obava v nás. Máme pocit, že všeho je málo. Že zdroje jsou omezené. Že informace jednou někde napsaná se znehodnotí. Vyzkoušel jsem si, že to tak není. Řada lidí se bojí natočit video o svých produktech, protože konkurence ho udělá úplně stejně. A najdou i důkazy, kde k tomu došlo.

Přesto si myslím, že pokud něco děláte opravdu autenticky a poctivě, nemá kopírování vliv na váš opravdový byznys. Pokud vás někdo kopíruje, tak je vždycky druhý. Stojí za vámi a vy určujete, kudy se jde. Když to zkopíruje, vy jste již o jednu dvě úrovně jinde a děláte jiné věci, přitahujete jiné lidi.

Pokud to děláte ze sebe, přitahujete kvalitativně jinou skupinu lidí, peněz, podnikatelů než někdo, kdo vás kopíruje. Napodobování je laciné a ostatní na to dříve nebo později přijdou. Je to jen krátkodobý byznys.

Má sdílení vlastních dovedností potenciál patřit v budoucnu k rozšířenějším způsobům podnikání nebo bude stále určeno pro menší, aktivnější část lidí?

Záleží, jak se jako společnost otevřeme tomu, čemu říkám osobní růst, osobní rozvoj. Bylo by to možné, pokud bychom se všichni otevřeli tomu, že máme jedinečné místo, poslání, vizi. Že máme něco, co zde můžeme naplnit. Někdo umí kovat koně, někdo naučí, jak přečíst knihu za dvě hodiny, udělat skvělé jídlo, prezentovat se před publikem. Každý má nějaké unikátní znalosti. Je na každém z nás, jestli jsme tyto znalosti ochotní do něčeho zabalit.

Udělat e-book, video, webinář, přednášku. A říci si za to nějaké peníze. Když to budeme dělat všichni, tak všichni obrovským způsobem porosteme. Protože se během chvíle dozvíme něco, k čemu bychom jinak cestou pokusů a omylů šli několik let. Za mě patří poděkování všem, kteří jsou ochotní se o své znalosti podílet s ostatními. Protože kdyby to ti podnikatelé v Americe neudělali, tak jsem se nikdy o možnostech využívání internetu nedozvěděl.

Ale má opravdu každý co nabídnout?

Učitelé tu vždy byli a vždy budou. Moudrost se tímto způsobem přenáší od nepaměti. Je na čase, abychom si uvědomili, že my všichni můžeme být učiteli někoho dalšího. Každý víme něco, co někdo jiný neví. Někdy tomu jen nevěříme, říkáme si, tohle přece nikoho nezajímá. Byl bych moc rád, kdybychom se tomu všichni více otevřeli.

Nikoho nemůžu spasit

Musejí zájemci o vaše kurzy splňovat nějaká kritéria nebo spolupracujete s každým?

Milionové impérium bylo otevřeno všem. Kritérium pro mě byl vstupní poplatek deset tisíc korun. Lidé se musejí rozhodnout, že tuto částku do sebe investují. Na druhou stranu by měl mít každý zájemce chuť do něčeho jít, něco nového dělat, podívat se na sebe pravdivýma očima, být velmi fér, nemyslet si, že díky programu zbohatne jednoduše, rychle…

Ale z reklamní upoutávky na Milionové impérium by mohl vzniknout dojem, že nabízíte cestu, jak přijít snadno k penězům. Tenhle typ lidí jste musel přitahovat.

Přitahoval. Musím říci, že jsem přemýšlel o tom, jak byla kampaň vedená. Upřímně řečeno tenhle typ lidí v programu nechci. Jsou dvě skupiny lidí. Někdo chce vydělat peníze s dobrým záměrem a stát se milionářem, tím, že pomáhá druhým, myslí to vážně, chce do toho dát energii.

Pak je skupina lidí, kteří neustále hledají. Ne v sobě, ne v tom, jak dělat věci lépe. Hledají něco, co je zachrání. Když se podívám na tenhle program, vydělám peníze. Když přečtu tuhle knížku, budu šťastný. Příště musím říci na reklamním videu jednoznačně: Já nikoho nezachráním. Nikoho nemůžu spasit.

Pokud se někdo podívá na všechna videa a nic neudělá, milion nevydělá ani náhodou. Lidé mají očekávání, která pramení z jejich vnímání toho, jak funguje svět. Někteří si myslí, že za ně pořád někdo bude něco dělat. A pak nejsou spokojení a možná jsou i zklamaní. A já si nemůžu dovolit, aby někdo říkal, že prošel kurzem Kirše a nevydělal milion.

Jde vydělávat jenom na tom, co člověka baví? Nebo jsou obory, které jsou pro tento způsob podnikání vhodnější?

Jsou skupiny, kde je to jednodušší. Podnikatelé jsou ochotni utrácet za školení, poradenství, marketing. Podobně nabídka technik pro lepší fungování byznysu na internetu: SEO, PPC reklama, tvorba webových stránek. Když umíte něco vyléčit nebo zachránit manželství, tak si musíte říci: Jakým lidem můžu pomoci?

Jak se k nim prostřednictvím internetu dostat? Ty techniky jsou známé, je to možné, bude to chtít jiný způsob oslovení, než v tradičních oborech, ale má to smysl. Zatím jsem nenašel obor, kterému bychom nemohli pomoci prostřednictvím internetu.

Vám se podařilo na internetu vydělat za měsíc 5,3 milionu. Jak?

O tom je to Milionové impérium. Stojí za tím hodnotné informace, fokus a marketing na internetu. Pokud máte informace, které zajímají lidi a s něčím jim pomáhají, a použijete dobré marketingové techniky a věnujete jim plnou pozornost, tak to funguje. Není to rozvleklé, netáhne se to roky a měsíce. Ovšem tohle číslo je rok a půl staré, ty hranice byly překonány.

Řekněte lepší číslo...

U poslední kampaně Email Academy jsme přesáhli obrat patnáct milionů ve třiceti dnech.

Čím se liší Email Academy od Milionového impéria?

Email Academy není zaměřená na vytvoření a prodej infoproduktu. Pracujete s infomarketingem, jako něčím, co je dnes na internetu klíčové, abyste upoutali pozornost. Email Academy je o tom, jak využít e-mail marketing v podnikání. Jak budovat databázi potenciálních kontaktů, jak s nimi komunikovat, aby vám začali věřit. Jak nastavit systém, aby fungoval automaticky prostřednictvím e-mail responderů. Je to zaměřeno na integraci e-mail marketingu do byznysu.

Jakou budoucnost tento obor má? Na jedné straně funguje, na druhou stranu dochází k zahlcení e-mailů velkým množstvím nabídek, takže z vlastní zkušenosti vím, že lidé tuto formu marketingu přestávají vnímat.

Bude se to dít stále více. Přesto všechno je to pořád jeden z nejefektivnějších kanálů. Když se podívám do Ameriky, tam je zahlcení e-mailů marketingovými a reklamními produkty mnohem větší a pořád to funguje. Techniky se vyvíjejí, trochu se mění způsob komunikace. Navíc k zahlcení dochází u všech ostatních informačních kanálů, jako je televize, internet, venkovní reklama.

Chci znát váš příběh

Jaké jsou trendy v této oblasti? Co k nám dorazí ze zámoří?

Způsob online marketingu, který dělám, může být někdy vnímán jako určitý underground. Velké agentury dělají marketing jinak. Přesto tento underground využívají osobnosti jako Jack Canfield, Robert Kiyosaki a třeba i prezident Obama v poslední kampani.

V čem je hlavní rozdíl?

V autenticitě. Korporátní marketing je často globální, neosobní. Je to póza. Na něco si tam člověk hraje. Chybí tam jedna osoba a osobní příběh. Byť velké světové firmy jako Apple, které postavily svůj byznys na příběhu, autenticitě a jedinečnosti, vystoupily z řady. Ale pořád to není pro korporátní svět typické. Zákazník se s vámi musí identifikovat. Chce znát váš příběh, vidět, kdo za projektem je.

Jak jste se k tomuto oboru dostal?

Začal jsem studovat e-mail marketing před čtyřmi, pěti lety. Potřeboval jsem pro svůj tehdejší projekt e-shopu posílat propagační e-maily a mít v tom nějaký systém. A zjistil jsem, že se tomu u nás moc lidí nevěnuje. Hledání nejlepších technik a informací mě dostalo až do Ameriky, kde jsem objevil lidi, kteří o tomto oboru psali, učili a vysvětlovali, jak se to vlastně dělá. A tenkrát to pro mě byl šok. Přitom jsem působil na manažerské pozici, internet mě bavil odmala, přesto jsem nechápal podstatu úspěchu na internetu.

Jaká je?

Dát o sobě vědět, vybudovat důvěru, pak teprve něco prodávat a hýčkat zákazníka. To jsou čtyři zásadní kroky, které opakuji znova a znova. A tehdy mě napadlo, že když jsem to nevěděl já, tak že je v České republice spousta lidí, kteří to také nevědí a chtěli by pomoci. Tenkrát jsem založil SmartEmailing. Lidé tak dostali nástroj, software na emailing, ale stále neměli potřebné know-how. Proto vznikla ještě Email Academy.

Její formát, včetně videa a šestitýdenního cyklu, jsem se naučil od Brendona Burcharda v Americe, který měl přede dvěma lety program ExpertAcademy v San Francisku. Teď sleduji pravidelně dalších pět šest lidí, kteří v infomarketingu ve světě něco znamenají.

Mají oba projekty podobný způsob školení, tedy neplacená videa na začátku, pak placená videa pro ty, kteří chtějí vědět víc, na konci osobní setkání?

Ano. Tak dělám kampaně. Poskytnu zdarma hodnotný obsah, za který bych si normálně mohl nechat zaplatit. Kdo chce pak detailní návod, pokračuje. Kromě toho pořádám webináře, tedy online semináře, kde se lidé mohou ptát na konkrétní oblasti. Osvědčila se mi i živá setkání, kde se můžeme vzájemně inspirovat a motivovat a jít více do hloubky.

Poznat, kde sám sobě škodím

Pomáháte účastníkům kurzů s vyladěním obecných principů pro konkrétní projekt? Mnoha lidem poznatky ze školení nefungují. Buď dělají někde chybu, něco podcenili...

S tímto požadavkem se někdy potkávám. Ale učím strategie, techniky, postupy, jak věci dělat. Už nemám prostor si s tisícovkami lidí sednout, nainstalovat aplikaci a říkat, kam se má dát jaká barva, jaký text. To mi někteří lidé vytýkají. Ale na to máme jiné projekty, workshopy, práce na klíč.

V Milionovém impériu jsou desítky oblastí, kde by se dalo jít ještě víc do hloubky. Ale program by pak měl dvacet týdnů a stovky videí. Navazující školení na konkrétní oblasti mohou dělat další lidé. Například Stáňa Mrázková je expert na e-booky, Pavel Hrdlička dělá projekt o Facebooku, Pavel Říha dělá projekt, jak si osvojit správné návyky. Ale i já jsem na požadavky řešit konkrétní otázky reagoval a začal jsem dělat workshopy.

Dvou- třídenní akce pro pár desítek lidí. S celým svým týmem tam s účastníky děláme praktické věci a lidé mohou odejít s hotovým webem nebo e-bookem.

Několikrát jste zmínil osobní rozvoj. Je to věc, která nejvíc brzdí, pokud se jí lidé málo věnují?

Ano. Poznat sám sebe je opravdu klíč. U mě se zásadní věci v životě, v byznyse, vydělávání peněz začaly lámat ve chvíli, kdy jsem poznal, kde si sám sobě škodím. Kde sám sobě blokuji vztah, kde sám sobě blokuji pocit, že nejsem dost bohatý, že nemám dost peněz.

Je to nejklíčovější rozhodnutí, které by měl člověk udělat. Celý náš život si blokujeme my sami. Tím, co si o životě myslíme, co jsme se o něm v minulosti naučili a co pokládáme za realitu. Realita je jenom v naší hlavě. Když se to naučíme měnit, tak se změní všechno.

Personalistice, zaměstnancům se ve firmách věnuje velká pozornost, ale platí to i pro osobní rozvoj?

Ne. Já jsem začal integrovat osobní rozvoj do firmy pomocí seminářů, workshopů a práce celého mého týmu zhruba před rokem. A dějí se zázraky. Opravdu. Ve chvíli, kdy lidí uvidí svoji hodnotu, mění to byznys, atmosféru ve firmě, kulturu, to, jak firma působí navenek. Kdybych si měl vybrat jednu věc, kterou bych jako majitel firmy posílil ve svém podnikání, tak by to byl větší důraz na tento typ vzdělávání.


David Kirš (35) – podnikatel a investor, vystudoval VUT v Brně. Po pěti letech na manažerských pozicích založil společnost SmartEmailing, která nyní spadá pod obchodní značku Firma 2.0. Poskytuje vzdělávání a aplikace pro podnikatele a je lídrem infomarketingu u nás. Tento obor David Kirš studoval od roku 2010 především v USA. Drží několik rekordů v prodeji online vzdělávání na internetu.

WT100

Je autorem programů emailacademy.cz, milionoveimperium.cz a onlineacademy. cz, kterými prošlo přes pět tisíc účastníků. Letos na podzim startuje nový program Muži mužům, který učí využívat typicky mužských vlastností pro růst a prosperitu.

Projekt se doplňuje s obdobně zaměřeným programem Ženy ženám. Využití předností mužů a žen je podle Davida Kirše cestou k prosperitě, namísto rovných příležitostí, kvót a umělého potlačování rozdílů mezi muži a ženami. David Kirš žije v Brně se svou ženou, má dceru.


  • Našli jste v článku chybu?