PRAHA (tos) – Komerční banka (KB) vstoupila prostřednictvím nové dceřiné společnosti Franfinance Consumer Credit (FCC) do lukrativního segmentu splátkového prodeje. Tomu doposud dominovaly firmy GE Capital Multiservis, Cetelem, Home Credit a Beneficial Financial. I když je FCC nově založenou firmou, nevzniká zcela na zelené louce. Komerční banka její rychlejší prosazení na trhu podpořila akvizicí středně velké leasingové firmy Essox, jejíž úvěrovou kartu v současnosti používá více než sto tisíc zákazníků. Prodej na splátky poskytuje Essox v síti dvou tisíc obchodů.
„Skupina Komerční banky tím dále rozšiřuje svou nabídku produktů a služeb a prostřednictvím nové dceřiné společnosti chce oslovit i ty občany, kteří nejsou klienty Komerční banky,“ uvedl generální ředitel KB Alexis Juan. Banka drží ve společnosti Franfinance Consumer Credit 51 procent, zbytek má partnerská Franfinance patřící také do skupiny Société Générale. V současné době probíhá proces akvizice obchodníků, kteří budou možnost nákupu prostřednictvím FCC nabízet. V lednu příštího roku zahájí firma také nabídku kreditních karet MasterCard Electronic.
Úvěrové firmy mají na tuzemském trhu půjček občanům daleko větší vliv než banky. Zatímco nějaký druh půjčky od splátkové firmy vyzkoušela skoro polovina obyvatelstva, od bank si zatím půjčil jen každý desátý. Celkový objem půjček poskytnutých splátkovými společnostmi přesahuje patnáct miliard korun ročně.