Česká spořitelna
PRAHA (tos) - Hypotéku uzavřete v kavárně, do fondů investujete třeba během cvičení v posilovně. Takový byl původní koncept mobilní prodejní sítě České spořitelny (ČS). Po čtyřech letech banka od plánu alternativní péče o bohaté klienty ustupuje a vybudovanou infrastrukturu bude využívat především jako zázemí pro externí provizní prodejce. O bohaté klientely se namísto mobilních poradců postarají osobní bankéři na pobočkách.
Mobilní prodejní síť začal před čtyřmi roky budovat Aleš Sloupenský, někdejší vedoucí hypotečního projektu Majordomus v HVB Bank. Skládala se přibližně ze třiceti poradců, zaměstnanců ČS, kteří měli poskytovat chytré poradenství neovlivněné výší provize za jednotlivé produkty bohatým klientům v terénu. V průběhu let začala mobilní síť poskytovat servis provizním prodejcům externích firem a tato aktivita neustále rostla. Dosavadní poradci mobilní sítě budou nově působit především jako školitelé pro externí prodejce, případně jako regionální šéfové odpovědní za kontakt s provizními prodejci.
Od záměru kombinovat provizní prodej a poradenství v jedné firmě již v minulosti upustila většina finančně poradenských firem. „Rozhodně neustupujeme od péče o bonitní klientelu. Vybudovanou infrastrukturu mobilní prodejní sítě hodláme dále rozvíjet,“ uvedla mluvčí spořitelny Klára Gajdušková.