Menu Zavřít

Dělají to jednoduše

31. 10. 2002
Autor: Euro.cz

Podniky a internet Mgr.

PRAHA (rek) - Stále více nákupů ve firemní sféře se odehrává prostřednictvím internetu. Mnohé z velkých podniků, například Plzeňský Prazdroj nebo Pražská plynárenská, už považují tento způsob nákupů za standardní. Místo písemného nebo telefonického oslovování dodavatelů se jim osvědčilo využití elektronických aukcí, a to především z finančních důvodů. Jak uvádí Michal Kačena z Plzeňského Prazdroje, tato metoda přinesla snížení nákupních cen až o 23 procent. Oldřich Selecký z Pražské plynárenské pro týdeník EURO zase prohlásil: „V naší firmě musíme vypisovat výběrová řízení podobně jako ve státních podnicích a institucích. Proto je pro nás internetová aukce úsporou peněz i času. Nejvíce elektronickou cestou nakupujeme auta, kterých je ve firmě sto padesát. To znamená nákup přibližně dvaceti až třiceti automobilů během roku.“ Zajišťování vozového parku prostřednictvím webu je u společností velmi oblíbené. „Přes internetová tržiště nakupují firmy nejčastěji automobily,“ potvrdil generální ředitel internetového tržiště CenTrade Michal Rosenbaum. „Zajímavé je i obchodování s naftou a počítačovou technologií. Naši klienti si cení hlavně toho, že na všechna výběrová řízení lze velmi snadno udělat audit,“ dodal.

  • Našli jste v článku chybu?