VYZKOUŠELI JSME - NOVÝ VW PASSAT Jedno z nejprodávanějších podnikatelských aut - Volkswagen Passat - má další verzi. Profit ji vyzkoušel s dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou. Nový passat se začal prodávat v nejlevnější verzi za 649 900 korun, je tedy stejně drahý jako předchozí model.
VYZKOUŠELI JSME - NOVÝ VW PASSAT Jedno z nejprodávanějších podnikatelských aut - Volkswagen Passat - má další verzi. Profit ji vyzkoušel s dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou. Nový passat se začal prodávat v nejlevnější verzi za 649 900 korun, je tedy stejně drahý jako předchozí model. Co přináší? Karoserie zmohutněla, zepředu trochu připomíná Toyotu Avensis. Délka nového stroje činí 4,77 metru, takže je o zhruba šest centimetrů delší než předchozí provedení. Je také o něco širší a vyšší. V kabině je dost místa pro nohy i na zadním sedadle. Zvětšil se i kufr - o 90 litrů na 565 litrů. Tady je jedna zvláštnost, pro český trh je to jen 485 litrů, protože se tu používá plnohodnotné rezervní kolo namísto sady pro opravy pneumatiky. Při testu se do něj ale vešel bez problémů dětský kočárek i s několika taškami. Co patří mezi minusy stroje? Všechny souvisí s klíčem, který se v zapalování neotáčí, ale pouze zasouvá. Podobně jako musí člověk stát u automatu při startování na brzdě, u passatu je nutné sešlápnout z neznámých důvodů spojku. Když je klíč v zapalování, projeví se přehnaná německá snaha o bezpečnost. Bez vypnutí motoru nelze z vnějšku otevřít dveře ani kufr, takže když chce někdo přistoupit nebo si člen posádky dát něco do zavazadelníku, musí řidič vytáhnout klíč ze zapalování. To je dost nepohodlné. Na závěr k motoru. Naftový dvoulitr, který jsme měli pod kapotou, je dobrá volba, za kterou je ale třeba oproti nejlevnější benzinové verzi dost připlatit. Passat 2,0 TDI Trendline vyjde na 796 600 korun. Nový passat lze doporučit jako relativně úsporné služební auto pro střední firmu i jako vůz pro větší rodinu. CO NÁS ZKLAMALO Zlobila nás přehnaná německá snaha o bezpečnost. Bez vypnutí motoru nelze z vnějšku otevřít dveře ani kufr, takže když chce někdo přistoupit nebo si dát něco do zavazadelníku, musí řidič vytáhnout klíč ze zapalování. To znamená zbytečně vypnout motor. TECHNICKÉ ÚDAJE**
Typ vozu | čtyřdvéřový sedan |
Motor | diesel |
Objem válců | 2 litry |
Max. výkon | 110 kW |
Spotřeba | 7 l/100 km |
Cena | 796 600 Kč |
foto: Volkswagen