Není to tak dlouho, co developeři masových projektů v okrajových lokalitách inzerovali bydlení v luxusu. Vybavení bytu z běžně dostupných nábytkářských a koupelnových řetězců mělo rovněž označení nadstandardní. S ubývající poptávkou a obavami potenciálních kupců z dalšího ekonomického vývoje se luxusní nabídky začaly proměňovat spíš v „dostupné bydlení“ a „mimořádné slevy“.
Vábnička něčeho exkluzivního ale v realitních kruzích žije dál. Jedna ze známých poradenských firem před pár dny oznámila, že luxusní značka Carpisa otevřela v centru Prahy svůj první obchod s kabelkami. Osobně mohu vstup italského řetězce na tuzemský trh potvrdit, neboť jsem čerstvou majitelkou kousku, za který jsem dala necelé čtyři stokoruny.
Čtěte také:
Luxus netáhne, realitní krize tíží i centrum Prahy
Méně než průměrný plat vydělává 61 % lidí
Že mi zajistí vstupenku do vyšších vrstev, to mě v obchodě s logem želvy, který najdete v každém italském maloměstě, nenapadlo.
Snad se realitní poradci jen spletli a nechtěli nám naznačit, že i v případě maloobchodních řetězců bude zboží určené masové poptávce vlivem finančních problémů eurozóny brzy luxusem.