Česká kosmetická firma Dermacol, kterou vlastní byznysmen Vladimír Komár, vydělala v roce 2018 přes 70 milionů korun. V letošním roce plánuje v Česku otevřít pět nových obchodů.
Zisk Dermacolu se meziročně snížil. Zatímco v roce 2018 to bylo podle odhadu ředitelky strategie firmy Věry Komárové 70 až 80 milionů korun, o rok dříve firma vydělala po zdanění 142,6 milionů. Důvodem poklesu zisku jsou investice. Tržby totiž firmě meziročně rostly. Z 588 milionů korun v roce 2017 na zhruba 700 milionů v minulém roce.
Na začátku loňského roku Dermacol odkoupil zpět stoprocentní podíl v brněnské továrně, kde své produkty vyrábí. „V roce 2018 jsme hodně investovali do továrny a výrobních kapacit, distribuce ale i do propagace a image značky. Poprvé jsme se stali partnery Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary,“ popisuje Komárová, podle níž bude firma v letošním roce otevírat nové sklady vedle brněnského letiště. Dermacol nicméně plánuje i obchodní rozvoj. V Česku a na Slovensku má nyní celkem osm značkových obchodů, z toho dva v Praze, dva v Ostravě a další v Bratislavě, Prievidzi, Žilině a Košicích. „Dalších 5 obchodů plánujeme otevřít ještě letos jen v České republice,“ uvedla Věra Komárová.
Dermacol v poslední době prodává mimo jiné v USA, Polsku, Saudské Arábii, Španělsku nebo třeba ve Vietnamu. Společnost v současnosti vyváží do sedmdesáti států po celém světě. „Rok 2018 byl významný tím, že se nám podařilo rozjet prodej ve Španělsku, kde Dermacol lze najít na nejprestižnějších místech, a vyvezli jsme tam za téměř 20 miliónů korun. Vývoz do Španělska, se zařadil hned za důležité trhy, jako je USA a Polsko,“ dodává Komárová, která s manželem Vladimírem Komárem začala budovat firmu v roce 2002. Komár má více aktivit, mimo jiné spoluvlastní FTV Prima.
Dále čtěte: