1 Frýdek-Místek Ostrov blahobytu v krizí zasaženém moravskoslezském regionu a jeden z mála severomoravských okresů, odkud lidé neodcházejí. Okolí města je na prvních příčkách v objemu zahraničních investic na obyvatele. Region dříve závislý na krachujícím textilním průmyslu a těžkém strojírenství se proměnil zejména po roce 2006, kdy v nedalekých Nošovicích postavila továrnu automobilka Hyundai se všemi dodavateli rozmístěnými v okolních průmyslových zónách.
Na Frýdecku expandovala i společnost Continental nebo Bang & Olufsen. Podle odhadů zde za posledních 15 let vzniklo přibližně 15 tisíc nových pracovních míst.
2 Brno Hlavní město Moravy je po Praze druhým nejčastějším cílem stěhování v rámci republiky. Brno se zejména v poslední dekádě přerodilo v největší české univerzitní město, kde na počet obyvatel studuje vysokou školu nejvíc lidí. Brno je také označováno jako české Silicon Valley, technologické centrum, kde vznikly společnosti jako AVG, Avast, Y Soft, Skypicker (Kiwi.
com), Webnode a další. Svá sídla tu mají například Honeywell, Red Hat, IBM či AT&T. Brno dokázalo od vstupu Česka do Evropské unie nalákat nejvyšší množství veřejných, ale i soukromých investic do vědy a výzkumu v zemi. Brno stejně jako celá jižní Morava prožily za posledních deset let druhý nejvyšší hospodářský růst v zemi.
3 Plzeň Západočeská metropole je dlouhodobě přirozeným cílem stěhování za prací nejen z Plzeňského kraje, ale také z Karlovarska, Ústecka a jižních Čech. Po Praze byla Plzeň dlouho druhým nejrozvinutějším městem v Česku, až ji v posledních letech předehnalo Brno. Z Plzně v poslední dekádě expandoval například jeden z největších českých finančních poradců Broker Consulting či kavárenský řetězec CrossCafe. Jeden z největších plzeňských zaměstnavatelů Škoda Transportation v posledních letech zmnohonásobil své tržby. Plzeň se stala domovem významných exportérů Panasonic, Daikin nebo Doosan. Plzeňsko si drží dlouhodobě velice nízkou nezaměstnanost.
4 Mladá Boleslav Zřejmě neexistuje žebříček úspěšných měst, v němž by Mladá Boleslav chyběla. Nejen za posledních deset let, ale za posledních 25 let. Hlavní město českého automobilového průmyslu přispívá k blahobytu celému okolí. Velmi dynamicky se v poslední dekádě rozvíjí například Brandýs nad Labem, Čelákovice nebo Milovice. V Mladé Boleslavi a okolí žije dnes téměř 110 tisíc lidí a každým rokem jich přibývá zhruba 400. Důležité je také kvalitní technické školství - střední i vysoké - pod dohledem Škody Auto.
5 Cheb Přestože Karlovarský kraj zatím zůstává nejchudším regionem v zemi a lidé tu stále berou nejnižší mzdy, právě Cheb začal zejména v posledních dvou letech tuto stagnaci otáčet. Vznikla tady jedna z nejúspěšnějších českých průmyslových zón, která se letos zaplňuje investory z Číny a Německa, připravuje se její rozšíření s podporou vlády. Cheb patří mezi města, která v posledních letech dokázala nejvíce snížit nezaměstnanost.
Místní hospodářský boom tlačí na výši mezd v celém kraji, jejichž růst nabral letos raketové tempo -nejvyšší v Česku.
6 Černošice Místní každoroční nárůst obyvatel je podobný jako v rovníkové Africe. Jde o nejrychleji rostoucí sídlo pražské aglomerace. Za posledních šest let přibylo v Černošicích a jejich okolí více než 20 tisíc obyvatel.
Okolo řeky Berounky při jižním okraji Prahy tak dnes žije už téměř 140 tisíc lidí. V samotných Černošicích za posledních šest let přibylo bezmála tisíc nových obyvatel, a obec se tak rozrostla zhruba o sedminu na téměř sedm tisíc obyvatel.
7 Zlín Slovácko a Valašsko byly v posledních deseti letech regionálním ekonomickým tygrem. Místní HDP se od roku 2005 zvýšil téměř o polovinu. Zlínští podnikatelé patří na Moravě mezi ty nejaktivnější. Jsou pravidelnými finalisty soutěže Podnikatel roku a patří mezi významné české exportéry. Ze Zlína v poslední dekádě expandovaly například oční kliniky Gemini nebo jedno z největších spořitelních družstev v zemi Moravský peněžní ústav.
8 Rychnov nad Kněžnou Východočeské centrum automobilového průmyslu se může pochlubit nejnižší nezaměstnaností v celém Česku. Místní prudce se rozvíjející závod Škody Auto dává nyní práci pěti tisícům lidí, zhruba tisícovku by měl přijmout během letošního roku. Další stovky lidí zaměstnají dodavatelé. V posledních letech se tu začal vyrábět úspěšný Superb a Yeti, letos se přidá nový model SUV. V okolí Rychnova je teď nedostatek pracovníků, proto tu začíná masivní bytová výstavba pro nové zaměstnance Škodovky i jejích dodavatelů.
9 Humpolec Město na Vysočině těží ze své polohy u dálnice D1. Je dlouhodobě hodnoceno jako jedno z nejpříznivějších míst k podnikání v celém Česku. Humpolec se zdárně vyhýbá takzvané vnitřní periferii, pásu chudoby daleko od velkých měst, protínající Vysočinu právě u Humpolce.
Humpolecku se daří stabilizovat počet obyvatel, který dokonce nepatrně roste. Regionu pomáhá několik úspěšných průmyslových zón, kde v poslední dekádě našly práci tisíce lidí.
10 Šlapanice Nejdůležitější součást brněnské aglomerace.
Šlapanice a celé východní okolí Brna se za posledních šest let rozrostlo o více než šest tisíc obyvatel. Na západním okraji Šlapanic vzniká zcela nová čtvrť Brněnská Pole s obytnou a průmyslovou zónou a službami. U Šlapanic se také velmi úspěšně rozvíjí druhé nejrušnější české letiště v Tuřanech, které bylo modernizováno v roce 2006 a od roku 2010 se zvyšuje počet mezinárodních spojů.