Ceny nového vozu začínají na 420 tisících korun
Prodejci Toyoty začali před týdnem nabízet novou corollu. Od roku 1966 jde již o devátou generaci tohoto nejprodávanějšího vozu největší japonské automobilky. Vyrábí se v patnácti zemích pěti světadílů a prodává ve 140 státech. Za posledních pětatřicet let se prodalo zhruba 29 milionů coroll, takže se model stal nejprodávanějším osobním autem světové historie.
Nová generace corolly se objevuje v pěti karosářských provedeních v segmentu středních rodinných vozů. Vedení Toyoty o ní tvrdí, že je pravděpodobně nejdůležitějším vozem, který kdy uvedlo na evropské trhy.
V České republice se nejlevnější z coroll – třídveřový hatchback s motorem 1,4 - prodává za 419 900 korun, nejlevnější pětidveřová varianta za 439 900 korun. Japonské auto se s těmito cenami zřejmě stane tvrdým konkurentem pro Škodu Octavia. Za nejdražší velkoprostorová Corollu Verso zájemce zaplatí 739 900 korun.
Automobil vyvolává pocit robustnosti, k čemuž přispívají do karoserie zapracované masivní přední nárazníky, i široký C-sloupek, který se vzadu svažuje do vlastní karoserie. Nová corolla má zřejmé rysy sounáležitosti s Toyotou Yaris díky konstrukci světlometů a zejména evropskému konstruktérskému puncu. Zajímavé jsou i světlomety a mlhovky integrované v předním nárazníku. Zatímco při tří a pětidveřových modelech hatchback konstruktéři mysleli především na klienty segmentu C (mladé páry, páry a páry s malými dětmi), verso se nabízí zejména rodinám s aktivním životním stylem. Sedan má přitáhnout svým elegantním vzhledem a vynikajícím zavazadlovým prostorem kupující tradičnějšího ražení (zralé rodiny, manželé s odrostlými dětmi), wagon bude pro sportovně založené, praktické typy lidí. Nová corolla nabízí řadu benzinových i naftových motorů od objemu 1,4 litru po dvoulitr.