Menu Zavřít

DIAMANTY PRODAJÍ NOVĚ

7. 8. 2001
Autor: Euro.cz

LVMH a De Beers

Londýn (Les Echos) – Světová jednička mezi vlastníky luxusních značek LVMH nemohla udělat lepší krok než získat nejlepšího světového producenta diamantů. Po dlouhotrvajících spekulacích nakonec minulý týden spojila své síly s jihoafrickým diamantovým magnátem Nicky Oppenheimerem, dědicem legendárního Harry Oppenheimera, a jeho společností De Beers. Nová společnost, v níž budou podíly půl na půl, bude zajišťovat co nejširší prodej diamantů velmi vysoké kvality. Současně se počítá s tím, že se změní způsob distribuce a prodeje luxusních značek. Firmy zároveň představily plán na investice ve výši 400 milionů dolarů, každý po dvou stech milionech, v průběhu nadcházejících čtyř pěti let. Sídlem firmy se stane Londýn. „De Beers je dnes naprosto fantastickým jménem, ale pouze pokud jde o prodej neopracovaných diamantů. My chceme zkusit vybudovat skutečně skvělou značku, která bude schopná uspokojit zájem spotřebitelů o koupi diamantů v obchodech. Tato aliance se neorientuje pouze na distribuci, ale také na vytvoření image schopného konkurovat například značce Tiffany, prohlásil Bernard Arnault, majitel LVMH (Louis Vuitton Moet Henessy). Zaútočit se však nový podnik chystá i na značky jako Bulgari nebo Richemont (majitel Cartier), o nichž se mimochodem ještě před několika měsíci také hovořilo jako o možných partnerech De Beers. Šéfové tvrdí, že nové společné obchody se otevřou v Londýně na Bond Street, v Paříži na známém Place Vendôme, v New Yorku na Páté Avenue a v Tokiu na Ginze. Šéf De Beers Nicky Oppenheimer prohlašuje, že těmito kroky se snaží rozhýbat konkurenci mezi různými značkami diamantů a jejich výrobci. Vedení firem současně nevylučuje, že by se jméno De Beers mohlo v budoucnu objevit i na jiných produktech, než jsou šperky. Nejdůležitějším trhem budou zřejmě Spojené státy.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).