Bosch
PRAHA (zao) - Německá společnost Bosch, která v České republice zaměstnává téměř devět tisíc lidí, se bude pravděpodobně ucházet o dodávky dieselových vstřikovačů založených na technologii Common Rail koncernu Volkswagen. Ten šel až dodnes vlastní cestou a razil svoji technologii, systém čerpadlo-tryska. Technologie Volkswagenu však u některých motorů nedokáže splnit všechny parametry emisní normy Euro 4, jež začne platit od počátku příštího roku. Prvním motorem, který má s normou potíž, je pětilitrový desetiválec, dosud montovaný do luxusní limuzíny Phaeton. Volkswagen sice u drtivé většiny svých dieselových motorů limity normy plní, zřejmě však pro něj nebude dlouhodobě únosné provozovat obě technologie současně. Bosch již nyní spolupracuje s koncernovou automobilkou Audi, jíž pomáhal připravit velmi extravagantní dieselový supersport Audi R10. Postupná záměna technologií ve prospěch Common Rail se zřejmě dotkne všech firem, sdružených v koncernu Volkswagen, včetně mladoboleslavské Škody. „V českých závodech Bosch v Jihlavě oproti systému čerpadlo-tryska výrazně převažuje výroba vstřikování typu Common Rail. Dá se říci, že tato technologie zvítězila kromě jiného díky ceně, jež je oproti jeho konkurentovi nižší. K jednání s Volkswagenem se však vyjadřovat nebudeme, ještě je příliš brzy,“ říká Pavel Roman ze společnosti Bosch odbytová.