Menu Zavřít

Frederic Boulanger: Digitalizace pomáhá skupině AXA růst

26. 8. 2019
Autor: Jan Banč

Chceme být partnerem našich klientů, který jim pomůže dosáhnout jejich cíle. Podle této strategie tvoříme celý ekosystém, říká Frederic Boulanger, ředitel marketingu a digitalizace skupiny AXA pro Česko a Slovensko

Jak vnímáte digitalizaci?

Patří mezi klíčové faktory našeho růstu. Je však především nástrojem, který nám umožňuje realizovat naši strategii. Tím nejdůležitějším motorem byli a jsou naši lidé. Hospodářské výsledky, které jsme dosáhli v posledních letech, souvisejí se zvýšeným důrazem na potřeby klientů a jejich znalost. To nám právě umožnila digitalizace. Více než 90 procent našich aktivit je v současnosti digitalizováno, z čehož profitují všichni naši stakeholdeři: klienti, naši lidé i skupina AXA.

Jak jste na tom s digitalizací v porovnání s konkurencí?

Profitujeme z toho, že z pohledu tržního podílu jsme v Česku a na Slovensku v pozici vyzyvatele. V zádech přitom máme jednoho z největších poskytovatelů pojištění na světě. To znamená, že se nám daří rychle implementovat nové nástroje a zároveň máme přístup k aktivům a know-how globálního lídra v oblasti pojištění. Neděláme inovace pro inovace.

Nejde nám o to, přijít za každou cenu s něčím novým a překvapivým, ale s něčím, co opravdu vyřeší nějaký problém a bude mít přidanou hodnotu.

V Česku a na Slovensku jako první zveřejňujeme na internetu transparentní zpětnou vazbu klientů v plném rozsahu a bez cenzury. Získáváme, měříme a publikujeme ji v reálném čase. Od zahájení pilotní fáze v roce 2017 ji s námi sdílelo více než 9500 klientů. Jejich zpětná vazba je pro nás podnětem k úpravě našich procesů, produktů a služeb tak, aby vyhovovaly měnícím se potřebám klientů.

Která technologie podle vás nejvíce ovlivní svět pojišťovnictví?

Umělá inteligence. Ale nebude to jednoduché. Pokud chcete využívat umělou inteligenci, musíte mít k dispozici velké množství dat, takže se napřed musíte dostat na určitou úroveň digitalizace.

Postupně tak zapojujeme umělou inteligenci do našich procesů. Do budoucna nám umožní řadu procesů urychlit, zlevnit a zjednodušit. Ačkoliv to tak na první pohled nevypadá, umělá inteligence je hlavně o lidech. Ti díky ní budou mít méně rutinních úkolů. Vzniknou nové příležitosti a pracovní místa, která dříve v pojišťovnictví neexistovala. Vždy jsme potřebovali pojistné matematiky a bude to tak stále, ale spolu s nimi budeme mít vyšší poptávku po specialistech, kteří budou pracovat s daty. Ve výsledku tak dojde k výraznému posunu ve specializacích, které zaměstnanci pojišťoven mají a budou mít.

Digitalizace znamená nižší zátěž pro životní prostředí. Jak moc se tím zabýváte?

Je to pro nás jedna z priorit. V případě přírodních katastrof je to vždy pojišťovna, na kterou se lidé obracejí, když potřebují v těžkých chvílích pomoci. Od toho tady také jsme. Pro obě strany je samozřejmě výhodnější, když k žádné takové katastrofě nedojde nebo ji umíme předvídat, a zmírnit tak její dopady.

Pokud jde o změnu klimatu, debata již není o tom zda, ale kdy. Přírodní katastrofy zpravidla zasáhnou zvláště tvrdě rozvojové země. To bude mít do budoucna obrovský ničivý dopad na ekonomiku a mimo jiné to zvýší migraci obyvatel.

Jedná se o vážné dopady, kterým musíme jako lidstvo společně předejít, protože o čtyři stupně teplejší svět už nebude možné pojistit.

Kromě toho, že jsme pojišťovna, jsme také investor. To nám dává velkou moc, ale také zodpovědnost. Proto jsme se rozhodli přestat investovat do uhelného a tabákového průmyslu. Jen kouření zabije ročně šest milionů lidí, více než všechny válečné konflikty a terorismus dohromady.

Když jsme u kouření, nedávno jsme navázali spolupráci se startupem Adiquit, který pomáhá lidem přestat kouřit. Stal se součástí ekosystému AXA Health Keeper.

bitcoin školení listopad 24

To je co?

Digitální platforma, která je zdarma k dispozici každému, kdo chce zlepšit své zdraví a životní styl. Dokáže určit biologický věk a na jeho základě poskytne personifikované rady a tipy. Zaměřuje se na čtyři oblasti: výživa, pohyb, závislosti a duševní zdraví. Máme ověřeno, že právě tipy z oblasti výživy a sportu Čechy zajímají nejvíce. Součástí ekosystému je také startup Adiquit, který pomáhá s odvykáním kouření. Podobnou preventivní platformou je AXA Drive, která pomáhá řidičům jezdit bezpečněji. Zodpovědní řidiči si dokonce mohou vyjezdit slevy na povinném ručení. Jezdit bezpečněji? Být zdravější? Stačí chtít a věřit si. Jak říká náš slogan KNOW YOU CAN. Právě proto se naším ambasadorem stal několikanásobný mistr světa a olympijský medailista ve skifu Ondřej Synek, který během své bohaté sportovní kariéry dokázal, čeho je člověk schopen, když po něčem opravdu touží.

  • Našli jste v článku chybu?