Menu Zavřít

Digitální hity

21. 11. 2003
Autor: Euro.cz

Internetové obchody

MM25_AI

PRAHA (oh) – Rok digitálních fotoaparátů a DVD. Tak by se ve stručnosti mohlo hodnotit dosavadních deset měsíců v českých internetových obchodech. Zatímco pozvolna klesá prodej klasických CD nosičů (kromě českých interpretů), rapidně stoupá zájem o filmy na DVD a především o přehrávače a rekordéry na bázi DVD. Z ankety týdeníku EURO také vyplývá, že každý ze tří největších českých „e-shopů“ letos plánuje zdvojnásobit loňskou úroveň tržeb. Pomoci jim k tomu má zejména předvánoční nákupní období. To letos začalo dříve nejen v klasických kamenných obchodech, ale i na internetu.
Největším elektronickým obchodníkem českého trhu je společnost Internet Mall, která provozuje několik portálů, přičemž tím nejúspěšnějším je www.bílézboží.cz. Ředitel firmy Ondřej Fryč počítá s třistamilionovým obratem a ziskem kolem sedmi milionů korun. „Nejprodávanějším produktem jsou stále myčky nádobí a pračky plněné předem, dramaticky však rostou MP3 přehrávače a DVD rekordéry, které vzhledem ke klesajícím cenám začínají pomalu vytlačovat klasická videa,“ řekl Fryč týdeníku EURO. Roman Novotný ze společnosti K.D.Marketing, jež provozuje portál www.obchodní-dům.cz, plánuje pro letošní rok dvojnásobný obrat oproti loňským 138 milionům. „Průběh tržeb během roku byl podobný jako v předcházejících letech, pouze předvánoční špička začala dříve. Zatímco vloni to byl přelom listopadu a prosince, letos se silná sezona přesunula již na začátek listopadu,“ uvedl Novotný.
Nejstarším českým internetovým obchodem je www.vltava.cz, kde zákazníci za prvních deset měsíců letošního roku utratili přes 50 milionů korun. „Za celou společnost počítáme letos se 120milionovým obratem,“ prohlásil Petr Král, marketingový manažer firmy InternetShops, majitele portálu. Za prodejní hit letošního roku označuje DVD přehrávače. „Ty se stávají opravdovým spotřebním zbožím. Navíc kdo si pořizuje přehrávač, kupuje pak i více DVD nosičů. Jejich prodej vzrostl skoro na dvojnásobek,“ tvrdí. Štikou na poli e-obchodů se chce stát společnost iDomino, která klientelu hodlá oslovit především šíří nabídky produktů. „Začínáme s obchodem zaměřeným na segment technologií, do budoucna však směřujeme ke komplexnímu systému nabídky zákazníkovi. Chtěli bychom se stát jakýmsi hypermarketem na internetu,“ říká ředitel firmy Kamil Vašák.

  • Našli jste v článku chybu?