Volkswagen
Wolfsburg (Spiegel Online) – Německá automobilka Volkswagen hodlá hodit rukavici internetové alianci konkurenčních společností General Motors, Ford a DaimlerChrysler a pustí se do čilého obchodování po internetové síti. V rozvíjení vlastního digitálního trhu jí jako partneři pomohou firmy IBM, I–2 Technologies a Ariba. Volkswagen vyzval ke spolupráci ostatní autovýrobce.
Nová služba má především usnadnit zákazníkům rezervaci jednotlivých typů vozů. „Digitální trh není od toho, aby snižoval ceny, ale aby zjednodušil objednávky a urychlil dodávky zboží, zdůraznila pro Spiegel Online mluvčí koncernu Emanuele Wilmová. Koncern VW podle člena představenstva Javiera Garcii Sanze počítá až s padesátiprocentní finanční úsporou. Mluvčí Wilmová ujistila, že pracovní místa ohrožena nejsou, webový plán nicméně předpokládá odbourání dosavadních přesčasů.