Veřejnou soutěž na návrh informační a komunikační kampaně k přechodu na digitální vysílání v České republice vypsalo ministerstvo informatiky. Součástí je také vypracování kreativního konceptu. Zájemci mohou odevzdávat návrhy do 23. srpna.
Cílem kampaně je zajistit dostatečnou informovanost všech obyvatel České republiky o blížícím se přechodu z analogového na digitální vysílání. Předpokládaná hodnota zakázky, navazující na výsledek této soutěže na návrh, činí 67 milionů korun bez DPH.
Kampaň má probíhat ve dvou etapách. První z nich má ještě letos přinést základní informace o digitálním vysílání, celém procesu změn a souvisejících výhodách pro diváky. Využito má být zejména celoplošných televizí včetně veřejnoprávních. Kampaň poběží také v tisku a na internetu. Naopak využití rozhlasové a venkovní reklamy se ve větší míře nepředpokládá.
Druhá etapa se uskuteční v roce 2007. Jejím obsahem již budou konkrétní informace o vypínání analogového vysílání v jednotlivých regionech, stejně jako podrobnosti o možnostech příjmu digitální televize. Zde budou využita hlavně regionální média, jako rádia a deníky. Domácnosti dostanou také letáky do schránek. Předpokládá se spolupráce s místní samosprávou.
Nabídky budou hodnoceny podle několika kritérií. Třicetiprocentní váhu má mít nabídnutá cena, stejně jako strategie mediálního řešení (zásah cílových skupin, načasování kampaně, mediamix). Dvaceti procenty se na hodnocení podílí kvalita navrženého kreativního konceptu. Dalšími kritérii jsou míra efektivity vložených financí (15% váha) a měření efektivity kampaně (5%).