Menu Zavřít

Díky LinkedInu se přiblížilo převzetí Twitteru

28. 6. 2016
Autor: Mladá fronta

Po nečekané akvizici LinkedInu Microsoftem z poloviny června se zřejmě brzy stočí pozornost na další velkou sociální síť - Twitter. O prodeji firmy s bílou holubicí ve znaku se hovoří už delší dobu, a podle několika analytiků je nyní její převzetí ještě pravděpodobnější.

Podle analytiků může po nákupu LinkedInu Microsoftem následovat vlna několika převzetí. A Twitter je vzhledem ke svým problémům první na řadě, tvrdí server USA Today.

„Akvizice LinkedInu udělala pro navýšení hodnoty Twitteru mnohem více než její generální ředitel Jack Dorsey,“ píše investor Kurt Wagner na serveru Recode.

Vedení Twitteru je v současnosti pod tlakem. Sociální síti, na které se objevil první tweet před více než deseti lety, zpomaluje růst uživatelů a její akcie klesly za poslední rok o více než polovinu.

„Pokud bude současný trend nuzného růstu uživatelů a příjmů (Twitteru) pokračovat, je podle nás neodvratné, že Twitter podnikne kroky k převzetí, o kterém se v médiích již nějaký čas diskutuje,“ prohlásil ještě před akvizicí LinkedInu Robert Peck, analytik společnosti SunTrust Robinson Humphrey. Podle něj k obchodu dojde pravděpodobně v roce 2017.

Vývoj ceny akcií Twitteru za rok

Nízká cena akcií akvizici nahrává. „Hodnota rozhodně přeje ostatním technologickým společnostem k možnému převzetí,“ myslí si James Cakmak z analytické společnosti Monness, Crespi, Hardt.

Na názory analytiků slyší i trhy, když od převzetí LinkedInu stoupla hodnota akcií Twitteru již o více než 17 procent. Kdo ovšem možný prodej Twitteru stále odmítá, je Jack Dorsey, který se o něm na setkání akcionářů minulý měsíc odmítl bavit.

Nejisté zůstává, kdo Twitter převezme. Bude to Microsoft, Alphabet, Apple nebo snad Facebook? Googlu by sociální síť velice pomohla pro jeho vyhledávač. Proto údajně o nákupu Twitteru jednal už v roce 2011.

MM25_AI

Apple by byl také vzhledem k velikosti transakce možnou volbou, ale u něj se mluví více o převzetí automobilky Tesla. Podobné je to u Amazonu, kde by však akvizice postrádala praktický smysl.

Facebook, jenž je považován za hlavního konkurenta Twitteru, jednal prokazatelně o jeho nákupu dokonce dvakrát. Mark Zuckerberg ale zatím neuspěl. Dříve se spekulovalo i o mediálních společnostech. Například o News Corporation Ruperta Murdocha, pod kterou patří například deník Wall Street Journal.

  • Našli jste v článku chybu?