Menu Zavřít

Díky patří Němcům

28. 7. 2005
Autor: Euro.cz

Škoda Auto

PRAHA (tpk) – Západoevropský nástup z první poloviny letošního roku posunul mladoboleslavskou automobilku zase o kousek blíže hranici půl milionu prodaných vozů ročně. V tamních showroomech se Škodě zejména kvůli nové generaci Octavie dařilo poutat pozornost a dosáhla oproti stejnému období minulého roku nárůstu o 17,4 procenta. Největší podíl na úspěšném pololetí mělo Německo, jež si patnáctiprocentním skokem vzhůru upevnilo pozici hlavního trhu značky.
Kromě nové Octavie musela Škodu Auto potěšit čísla Superbu, jenž si drží dosavadní prodejní standard a který si koupilo 10 442 zákazníků, meziročně o dvě desetiny procenta více. Naopak nadále klesaly prodeje Fabie. Projevuje se na nich jednak blížící se konec životního cyklu modelu a jednak čím dál tvrdší konkurence v segmentu malých vozů.
Impulzy k výraznějšímu růstu českého výrobce by měly přijít v následujících dvou letech. Příští rok se má na trhu objevit zástupce čtvrté modelové řady postavený na základě studie Roomster. V roce 2007 by mladoboleslavská automobilka měla připojit ke svým montážním závodům v Indii, Kazachstánu, Bosně a na Ukrajině první čínskou továrnu.

FIN25

Tahouni ze západu
Prodeje Škody Auto za prvních šest měsíců
region 2005 2004 meziroční změna
západní Evropa 140 573 119 723 +17,4 %
střední a vých. Evropa (kromě ČR) 57 460 61 827 -7,1 %
Česká republika 32 475 32 810 -1,0 %
Zbytek světa 14 061 13 551 +3,8 %
Celkem 244 569 227 911 +7,3 %
Pramen: Škoda Auto

  • Našli jste v článku chybu?