Menu Zavřít

Disney překonává všechna očekávání. Jeho streamovací služba má 130 milionů uživatelů a zábavní parky praskají ve švech

11. 2. 2022
Autor: Max Pixel
  • Hodnota akcií společnosti Disney dle čtvrtletních výsledků vyrostla o osm procent. Za úspěchem stojí obrovský zájem o zábavní parky, nárůst počtu uživatelů streamovací služby Disney+ a pesimistický odhad představitelů konkurenčního Netflixu

  • Šéf společnosti Bob Chapek chce do dvou let dosáhnout počtu 230 až 260 milionů předplatitelů internetových televizí Disney, zatím jich má sto třicet

  • Za růstem stojí mimo jiné obnovený zájem o zábavní parky, kam se po pandemii nahrnuli návštěvnici


Kdo by neměl rád pohádky? Děti je milují, ale i mnozí dospělí se rádi přenesou do světa fantazie, kde si ve věžích češou zlaté vlasy zakleté princezny a nad lesy plnými skřítků se na třpytivých křídlech vznáší ochočení draci. Díky roztomilé animaci, dojemných příběhům a jemnému humoru si vydobylo celosvětovou popularitu filmové studio Disney, které nyní roste strmým tempem – tento týden publikovalo čtvrtletní výsledky, jež ukazují na osmiprocentní zhodnocení akcií.

Dle agentury Reuters za tento růst ikona zábavního průmyslu vděčí především obnovenému zájmu Američanů o služby streamovací platformy Disney+. Pomyslnou třešničku na dort pak přidala vysoká návštěvnost jejích tematických parků, které se znovu otevřely světu.

Generální ředitel společnosti Bob Chapek sdělil agentuře, že do streamovaného videa stále vkládá velkou důvěru. Právě odtud totiž na obrazovky vstoupily hity jako Mandalorian nebo Black Widow. Dle Chapekových slov získá jeho platforma do roku 2024 něco mezi 230 a 260 miliony předplatitelů - jen za poslední čtvrtletí jich totiž přibylo úctyhodných 11,8 milionu.

Analytici ze StreetAccount, které cituje web CNBC, přitom Disney+ předpovídali maximálně sedm milionů lidí. To, společně s pesimismem vedení Netflixu, poslalo hodnotu akcií společnosti raketově vzhůru. Nyní má Disney celosvětově 129,8 milionů předplatitelů služby Disney+ (včetně indické Disney+ Hotstar, na níž z tohoto počtu diváků filmy sleduje necelá třetina), přičemž další by měli následovat. Společnost předpovídá, že ve druhé polovině roku se ve srovnání s tou první růst počtu uživatelů ještě zrychlí.

Bob Dylan podruhé prodal své celoživotní dílo. Od Sony Music za něj dostane 200 milionů dolarů
Přečtěte si také:

Bob Dylan podruhé prodal své celoživotní dílo. Od Sony Music za něj dostane 200 milionů dolarů

Daří se i Disneylandům, tedy alespoň těm americkým, které svými současnými zisky překonávají předpandemickou úroveň. Ty ve zbytku světa následky covidového útlumu ovšem ještě pociťují. Celkové tržby studia pak meziročně vzrostly o 34 procent na 21,82 miliardy dolarů (462 miliardy korun). Překonaly tak odhad analytiků ve výši 20,91 miliardy dolarů (443 miliard korun), o kterém experti spekulovali na základě dat Refinitivu.

Století zábavy

Streamovací platforma Disney+ sama o sobě není zisková ani po dvou letech činnosti, ale v době pandemie, která uzavřela parky, letoviska a uvěznila výletní lodě v přístavech, udržela tok financí v pohybu. Počet jejích předplatitelů totiž za poslední rok stoupl o 37 procent. Nyní se vládní opatření v USA uvolnila a dlouho nevyslyšená poptávka po rodinných víkendech strávených na atrakcích vybuchla jako časovaná bomba. Lidé se přestali omikronu bát, zavalili zábavní parky a Disney vydělalo rázem 1,06 dolaru na akcii (22,46 koruny). Tolik tvůrcům pohádek při odhadech nevěřili ani experti z Wall Street, když jim předpovídali jen 60 centů na akcii (12 korun).

„Letos je poslední rok prvního století studia Disney a výkon, jako je tenhle, spolu s naší bezkonkurenční zásobou aktiv a platforem, kreativními vlastnostmi a pozicí v rámci celé kultury mi dávají jistotu, že zůstaneme symbolem zábavy i dalších sto let,“ uvedl Chapek. Jako by chtěly dokázat jeho tvrzení, tržby v oblasti parků, produktů a zážitků se v posledním čtvrtletí více než zdvojnásobily a nyní činí 7,23 miliardy dolarů (153 miliard korun). Provozní zisk v tomto segmentu pak činil 2,24 miliardy (47 miliard korun) a dal tak zapomenout na loňskou 119 milionovou (2,5miliardovou) ztrátu.

Superhrdinové přinesli zisky

Investoři nyní růst streamovací služby bedlivě sledují a čekají, zda do dvou let skutečně dosáhne slibovaného fiskálního cíle. Společnost totiž do jejího programování nasypala miliardy, jen aby si mohla ukrojit kousek trhu s online videem, kterému vládne Netflix, a soustředit se na novou obchodní strategii – chce dostat produkt přímo k zákazníkovi.

O pizzu se Češi dělí s přáteli a snědí ji včetně okrajů. Italská pochoutka slaví svůj mezinárodní den
Přečtěte si také:

O pizzu se Češi dělí s přáteli a snědí ji včetně okrajů. Italská pochoutka slaví svůj mezinárodní den

Proto bude mít dle Chapka například netrpělivě očekávaná série o Obi-Wanu Kenobim premiéru 25. května právě na serveru Disney+. Ostatně tam už byl odvysílám první díl série The Book of Boba Fett, tedy o lovci odměn z Hvězdných válek nebo sólová marvelovka Hawkeye či dokument Petera Jacksona The Beatles: Get Back. Před jeho premiérou si podle výzkumné firmy Antenna, kterou cituje web New York Times, koupilo za tři dny předplatné 209 tisíc lidí.

FIN25

Studio Disney zároveň v listopadu oznámilo, že nabídne balíček svých tří streamovacích služeb Disney+, Hulu a ESPN+ za 13,99 dolaru (296 korun) měsíčně. Naproti tomu Netflix v lednu předpovídal sám sobě na další čtvrtletí slabý růst předplatitelů (2,5 milionu), čímž si sám pod sebou podřízl větev. Sice se nakonec přihlásilo 8,3 milionu dalších předplatitelů a jejich celkový počet poskočil na 222 milionů, ale už bylo pozdě. Hodnota akcií Netflixu spadla o pětinu.

  • Našli jste v článku chybu?