PRAHA (oh) – Do pěti let se stát jedničkou trhu multimedidálních mobilních telefonů. Takové plány má společnost Sony Ericsson Mobile, která vznikla loni na podzim sloučením divizí mobilních telefonů mateřských firem Ericsson a Sony. Odhady nové firmy dokazují, že budoucnost mobilů patří především zábavě, multimediální komunikaci a stálému připojení k internetu. Marketingový manažer pro oblast Evropy, středního Východu a Afriky Pavel Zentrich týdeníku EURO řekl: „Penetrace trhu mobilních telefonů je v současnosti vysoká, s novými výrobky chceme oslovit především ty, kteří budou své vybavení časem obnovovat a inovovat.“ Sony Ericsson má podle jeho slov předpoklady uspět. „Ericsson přinesl do společného podniku kvalitní technologie. Sony má za sebou výtečné zázemí pro poskytování zábavy,“ dodal Zentrich.
V roce 2000 prodaly obě mateřské společnosti celosvětově padesát milionů mobilních telefonů za 7,2 miliardy dolarů. Oproti tomu se v roce 2001 na celém světě prodalo 390 milionů mobilů.