Menu Zavřít

Dívčí válka

26. 8. 2004
Autor: Euro.cz

Po patnácti letech vznikne konkurenční soutěž o nejkrásnější dívku ČR

Vedení americké společnosti Miss Universe Organization, která je součástí impéria Donalda Trumpa, mění organizátora české soutěže o nejkrásnější dívku vesmíru. Licenci získala Miss České republiky z roku 1991 a bývalá mluvčí ODS Michaela Maláčová. Ta před rokem projevila zájem o převzetí společnosti Miloslava Zapletala Art Production K./2., původního vlastníka licence na pořádání Miss České republiky. „Vzhledem k vývoji na trhu a k situaci v mezinárodních vazbách jsem byla Američany požádána, zda bych nevytvořila novou alternativu pro soutěž Miss v Česku,“ řekla týdeníku EURO Maláčová.
Maláčová se pokusila se Zapletalem rébus řešit. K dohodě nedospěli. Blíží se tedy varianta, že se v Česku příští rok uskuteční dvě soutěže Miss. Z té, kterou pořádá Zapletal, postoupí vítězka na Miss World, vítězka ze soutěže Michaely Maláčové na finále Miss Universe.

Miss nové generace.

„Zda vzniknou dvě konkurenční soutěže Miss České republiky, v tuto chvíli nedokáži říct, protože nevím, jaké plány Maláčová má. Moji soutěž však ztráta licence nijak neovlivní,“ kontruje Miloslav Zapletal a doplňuje, „stále mám oprávnění pořádat národní soutěž Miss World a snažím se dostat i další licence. Pojedeme dál jako doposud.“ Nová show Maláčové s mottem „Miss nové generace“ má být alternativou. „Mám v plánu zcela nový koncept soutěže, přemýšlím například o tom, zapojit do soutěže aktivně televizního diváka. Je připraven rozdílný systém výběru soutěžících. Velký důraz kladu také na odlišný přístup v motivaci a ohodnocení soutěžících. Chci, aby si dívky odnesly víc než jen věcné ceny. Součástí výhry by mělo být další vzdělání, které dívkám umožní aktivně se zapojit do veřejného života a plně se vžít do nové role diplomatky krásy a reprezentantky České republiky. Je výhodou, že pro samotnou show nejsou stanovena žádná striktní pravidla,“ uvádí Maláčová. „Musí to být show pro diváky, komerčně zajímavá akce pro reklamní partnery, ale i pro soutěžící, které musejí vědět proč a za jakých podmínek budou soutěžit. Já jen říkám, že dávám dívkám šanci, a vím, o čem mluvím. Získáním titulu Miss to nekončí, ale začíná,“ tvrdí Maláčová.

bitcoin_skoleni

Na scéně Petarda.

S plánem uspořádat v Praze světové finále Miss Universe navštívili před dvěma roky Českou republiku představitelé americké společnosti Miss Universe Organization. Na popud společnosti Petarda Production, která se snažila finále v Česku zprostředkovat, přijeli na prohlídku Prahy prezidentka společnosti Paula Shugartová a viceprezident Anthony Santomauro. Setkali se mimo jiné i s tehdejším ředitelem Sazka Areny Petrem Soukupem. V té době ještě nedostavěná Sazka Arena se jim jevila jako nejpříhodnější místo. Ve hře však zůstávají ještě T-Mobile Arena či Kongresové centrum Praha.
Poté, co jednání s Petarda Production ztroskotala, vytipovalo si americké vedení Michaelu Maláčovou, která se v té době snažila převzít společnost Art Production K./2. Požádali, aby zjistila, zda je reálné finále Miss Universe v Čechách vůbec uspořádat. „Finále Miss Universe můžeme srovnat se zasedáním NATO, co se týká organizačního zajištění a mediálního dopadu. Nelze je organizovat bez státní garance či podpory,“ upozorňuje Maláčová.
Na základě předloženého konceptu soutěže a profesního doporučení nakonec projekt svůj u amerických organizátorů obhájila a získala licenci.

Show pro půldruhé miliardy.

V současnosti stojí bývalá Miss před dvěma úkoly. Rychle zorganizovat národní soutěž, jejíž vítězka musí být korunována na jaře, a naplánovat celosvětové finále v Praze a vyjednat s vedením Miss Universe Organization přijatelné podmínky.
Jedním z hlavních faktorů, který může stát v cestě pořadatelství Miss Universe v Praze, je uhrazení pořadatelského poplatku. Ten se pohybuje kolem pěti milionů amerických dolarů. „Výše poplatku bude hlavním tématem příštích jednání s Američany. Musíme se snažit sladit zájmy obou stran a důrazně zatlačit na jeho snížení,“ konstatuje Maláčová.
Především ve srovnání se zeměmi Latinské Ameriky bude také obtížně získávat záruky a peníze od vlády. Například vlády posledních dvou hostitelských států, Panamy a Ekvádoru financovaly vstupní poplatek, vzaly na sebe zajištění bezpečnosti a velkou část prezentace.
Vynaložené finance by se měly vrátit formou devítiminutového prostoru v hlavním televizním přenosu, který obdrží pořadatel k představení místa konání. Hodnota tohoto času je vyčíslena (cenou prodávaného času, stanovenou televizí NBC při prodeji mediálním agenturám) na minimálně 4,5 milionu amerických dolarů.
„Přímý dvouhodinový přenos finále Miss Universe se vysílá do více než 150 zemí celého světa, přičemž soutěž vysílají vždy hlavní, či největší národní televizní společnosti. Finále 2004 z Ekvádoru sledovalo přibližně 1,5 miliardy diváků,“ říká Maláčová. „Představení místa konání, země, ale i haly v médiích, a zejména na webových stránkách společnosti Miss Universe, probíhá po celý rok před vyvrcholením soutěže. Dále jsou po dobu měsíce k dispozici všechny soutěžící ke komerčnímu využití. Prahu navštíví rozsáhlý realizační štáb, měsíc tu operují zástupci světových médií, přijede mnoho zahraničních hostů, příbuzných a diváků,“ vypočítává Maláčová výhody spojené s pořadatelstvím.
Internetové stránky Miss Universe navštívilo během tří týdnů před konáním světového finále 2004 dvě stě milionů zájemců o miss. Na akci se také aktivně podílejí významné osobnosti, módní návrháři, herci, zpěváci, modelky a sportovci. V minulosti to byli například Tommy Hilfiger, Michael Douglas, Britney Spears, Naomi Campbell či boxer Evander Holyfield.
Další informace a interview s Michaelou Maláčovou přináší magazín E8, který je součástí tohoto vydání týdeníku EURO.

  • Našli jste v článku chybu?