Samozřejmě pokud jsou úspěšné a mají nějakou solidní historii. Pak se o ně bankovní domy přetahují a pokud někoho z drobných podnikatelů štvou poplatky, tak většinou stačí zahrozit, že půjde se svými účty o dům dál a ředitel pobočky přikvačí s nabídkou opravdu slušné slevy.
Tenhle plod ekonomické kreativity, který mohl vzniknout při dlouhém a náročném sepisování volebního programu někde ve sklípku na jižní Moravě, odkud se rekrutuje velká část současných elit ČSSD, může přinést jediné – solidní džob pro pár spolehlivých přátel Lidového domu, kteří budou financovat naše kamarády z mokré čtvrti, kteří se o naši stranu a vládu zasloužili nebo ještě zaslouží.
A že by si tam lidé chtěli vést účty a spořit na novou škodovku? Proč, když pojištění bude tak jako tak muset být stejné jako v běžných privátních bankách, které na rozdíl od ČMRZB mají slušnou pobočkovou síť a s těmi poplatky také něco dělají, byť jim to jde dobře.
S úplně stejnou logikou by bylo možné navrhnout ČSSD, aby do svého programu zapracovala státní telekomunikační firmu, obchodní řetězec či lékárenskou síť. To, že stát opravdu není a nikdy nebude dobrým podnikatelem, platí a platit bude. Jakkoli si stále levější levice myslí, že to tak není.
Čtěte další komentáře Pavla Párala: